Snížení nákladů je tedy z pohledu města čtyřicetiprocentní - a to díky nové metodice, která vzešla z projektu Chodníky 300.
"Když jsme tento projekt spouštěli, chtěli jsme výrazně zlevnit opravy chodníků ve městě. Ceny z minulých období byly neúnosně vysoké. Jak je patrné z uvedených čísel, plníme, co jsme slíbili. Opravujeme chodníky výrazně levněji, přitom jejich únosnost je vyšší než u těch, co se rekonstruovaly v minulých letech," upozornil radní Jiří Viktorín, který je garantem projektu Chodníky 300.
Zlevnit rekonstrukce chodníků se podařilo zásadními změnami v metodice technologických postupů. Nově je například u všech realizací předepsána recyklace stávajícího vybouraného betonového materiálu a jeho zpětné zabudování do chodníkových těles. Odpadá tak náročný převoz těchto materiálu na skládku Suchý důl a jejich uložení v ceně asi 650 korun za tunu. Stejně se postupuje i u podkladních konstrukcí, v jejich případě stojí uložení na skládku asi 300 korun za tunu. "V nejbližších obdobích hodláme rekonstruovat asi 20 tisíc metrů čtverečních chodníků ročně. Díky poznatkům z projektu Chodníky 300 dosáhneme roční úspory investičních nákladů , při tomto množství realizovaných rekonstrukcí chodníkových těles, přibližně 18 milionů korun, což je opravdu nezanedbatelné číslo oproti nákladům, vynaloženým v minulých obdobích," sdělil Jiří Viktorín.
Přestože se již komunikace pro pěší ve Zlíně opravují podle nové metodiky, přípravná fáze projektu Chodníky 300 ještě stále trvá. Pracovní skupina, která se realizací zabývá, dopracuje do konce roku kompletní Podklady pro projektování a realizaci, což je základní normativní a ekonomický dokument, na jehož základě budou veškeré rekonstrukce chodníkových těles na území města Zlína prováděny.
Součástí přípravné fáze projektu Chodníky 300 byla pasportizace chodníků na území města, tedy jejich kompletní zaměření a zakreslení. Z ní vyplynulo, že se ve Zlíně nachází celkem 297 kilometrů komunikací pro pěší. "Jejich zkušební pasport je již nainstalován na našem webu www.zlin.eu včetně barevného rozlišení skutečného technického stavu. Nyní se pracuje na takzvané uživatelské verzi, ve které budou chodníky rozděleny podle jednotlivých místních částí s podrobným popisem stávajícího technického stavu. U havarijních úseků bude umístěn i předběžný termín jejich rekonstrukce. V říjnu bude tento projekt detailně představen a po připomínkách i z řad občanů doladěn a umístěn na web města Zlína, pravděpodobně v listopadu," oznámil Jiří Viktorín.
Chodníky 300 v roce 2011 - skutečně vysoutěžené ceny jednotlivých oprav a rekonstrukcí chodníkových těles:
a) Zábrančí I cena s DPH 589 049 Kč 329 metrů čtverečních
(1 790 korun za metr čtvereční)
b) Tečovská + Husova 928 618 Kč 883 metrů čtverečních
(1 052 korun za metr čtvereční)
c) Mokrá +Fr. Bartoše 1 111 905 Kč 868 metrů čtverečních
(1 281 korun za metr čtvereční)
d) Štefánikova 1 308 492 Kč 750 metrů čtverečních
(1 745 korun za metr čtvereční)
e) Hornomlýnská 2 029 180 Kč 1 428 metrů čtverečních
(1 421 korun za metr čtvereční)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zlin.eu