„V roce 2019 jsme v zastupitelstvu schválili Zprávu o uplatňování Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Zpráva obsahovala 3 doporučené varianty silnice 43 a zpráva byla tzv. zadáním pro aktualizaci Zásad územního rozvoje JMK,“ uvedla senátorka Vítková.
Ve Zprávě pro uplatňování ZÚR JMK byly navrženy 3 varianty: varianta I/1 „dálniční D43“, varianta I/2 „silniční I/43“ a varianta I/3 „silniční I/43 + jihozápadní tangenta“. Nejlepší varianta byla navržena varianta I/2 „silniční I/43“. Zastupitelé Jihomoravského kraje na svém jednání dne 27. 2. 2020 navrženou variantu projednávali po úvodním představení náměstka Mgr. Martina Malečka.
K návrhům se také vyjadřovala jednotlivá ministerstva a další orgány. Ve výrokové části ZÚR jsou uvedena kompenzační opatření ve smyslu protihlukových opatření – tzv. překrytí, tunel či tubus při průchodu komunikace v Úseku Bystr-Kníničky a v oblasti MÚK Troubsko. Zastupitelé po podrobné diskuzi odsouhlasili navrženou variantu I/2 „silniční I/43“. Varianta je maximálně ohleduplná, v rámci průchodu přes Bystrc je zadán požadavek, aby byla silnice v tunelu, tubusu nebo překrytá. Průjezd touto částí by měl být tedy chráněn.
„Dále zastupitelé schválili pořízení Aktualizace č. 2 ZÚR JMK zkráceným postupem. Děkuji náměstkovi Mgr. Martinovi Malečkovi a jeho kolektivu za přípravu materiálů, kterým se zase přibližuje realizace silnice 43,“ uzavřela senátorka Jaromíra Vítková.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV