Po zprovoznění úseku polského úseku dálnice S3 na hranice ČR, ke kterému dojde bohužel o několik let dříve, než bude zprovozněn navazující úsek z Trutnova Střítež na státní hranici lze, dle předpokladů vycházejících ze sčítání dopravy, zde očekávat nárůst vozidel ze stávajících cca 1300 vozidel/den na cca 4000 vozidel. Díky zákazu vjezdu vozidel nad 9 tun se bude jednat v drtivé většině o osobní vozidla. Bohužel díky kumulaci dopravních proudů půjde ze ¾ o čistý tranzitní provoz, který s sebou přinese bohužel také řadu dopravních i dalších problémů v obcích na Trutnovsku i v Trutnově samém. Proto nechceme čekat se založenýma rukama, ale musíme se již nyní na situaci připravit, vydiskutovat a přijmout taková preventivní opatření, která pomohou dopady této situace co nejvíce eliminovat či alespoň zmírnit. Svou činnost zahájila včera nová Dopravní komise, kterou tvoří nejenom odpovědní zástupci města, ale především odborníci zabývající se dopravní a související problematikou. Prvním úkolem komise bude zpracovat plán udržitelné mobility včetně navržení způsobů, jak řešit zvyšující se zatíženost dopravy. Bylo stanoveno 15 úseků, na kterých bude prováděno odborné sčítání dopravy a na základě jeho vyhodnocování navrhovány další opatření. Kromě práce vlastní komise navrhneme ŘSD, aby si v Trutnově zřídilo samostatnou kancelář, která bude občanům vysvětlovat a pomáhat při výkupu nemovitostí v souvislosti se výstavbou D11 – na úseku Trutnov Střítež – státní hranice. Budeme se zabývat dostupným budováním návazné infrastruktury, ale také řešit místní konkrétní problémy (např. odbor dopravy si nyní vyžádá revizi Špitálského mostu, jehož stav považujeme za rizikový s ohledem na možnost zvyšujícího se dopravního zatížení) – budeme se snažit dopravní problematikou zabývat komplexně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV