Podle jihočeského poslance ODS Jana Bauera dávají podmínky pro zapojení soukromého investora naději, že nové úseky dálnice budou dokončeny včas. Za aktuální riziko naopak považuje velmi krátký termín pro schválení finančního rámce projektu Poslaneckou sněmovnou.
„Jako Jihočech vím, že třicet dva nových kilometrů dálnice nutně potřebujeme pro výrazné zlepšení dopravy v našem kraji. A jsem proto smířený s tím, že se ministerstvo dopravy rozhodlo udělat z D4 pokusného králíka a vysoutěžilo stavbu jako PPP projekt,“ komentuje schválení koncesionářské smlouvy vládou jihočeský poslanec a člen sněmovního Hospodářského výboru Jan Bauer. „Aby bylo možné se stavbou začít, musí ještě sněmovna schválit její finanční rámec. A na to zbývá jen málo času. Pokud poslanci neschválí finance do konce února, může to harmonogram projektu vážně ohrozit. Proto jako jeho zpravodaj pohlídám, aby byl návrh ve sněmovně schválený co nejdřív.“
„Rychlost výstavby rychlostních komunikací v České republice je velmi tristní. Od roku 2014 dokázal stát vybudovat jen něco málo přes devadesát kilometrů nových dálnic. Za to si hnutí ANO, které osm let řídí resort dopravy, potlesk nezaslouží. Čtyřikrát větší Polsko dokázalo od roku 2015 rozšířit svou dálniční síť o téměř 1200 kilometrů,“ komentuje neutěšený stav dálniční výstavby v posledních letech poslanec Bauer. „Necelých padesát nových kilometrů, které chce premiér Babiš otevřít ještě letos před volbami, je velmi slabá náplast na dosavadní šnečí tempo."
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV