Novela školského zákona, předložená poslanci Pavlem Klímou, Janem Berkim, Renátou Zajíčkovou, Janou Berkovcovou, Davidem Šimkem, Zdeňkem Kettnerem a Olgou Richterovou, přináší změny zaměřené na výrazné omezení odkladů školní docházky a na změnu hodnocení žáků v prvních dvou ročnících základních škol.
Změna způsobu hodnocení, kde od září 2027 bude zavedeno slovní hodnocení místo známek pro první ročník a o rok později pro druhý ročník, je navržena tak, aby podpořila individuální přístup k vzdělávání a snížila konkurenční prostředí mezi žáky v raném věku a efektivně tak snížila stres u dětí. Prvňáčci a druháci tak „jedničku“ na vysvědčení už neuvidí.
Kriticky na tuto změnu ve školství nahlíží senátor Jiří Čunek. V příspěvku na platformě X označil změnu hodnocení žáků za „sebedestruktivní trend“, který podle něj povede k oslabení budoucích generací. „Snaha uchránit dětí negativních emocí, které by snad mohly pocítit při střetu s jasně danými mantinely hodnocení svého výkonu, totiž povede k o to tvrdšímu střetu s realitou v dospělosti,“ předpovídá Čunek. A naznačil, že Česko i kvůli slovnímu hodnocení bude jen „vychovávat své občany ke slabosti“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Kratochvílová