Mateřské školy v současné době mohou tuto roli hrát jen částečně, neboť trpí vysokým počtem dětí na jednoho pedagoga a nadměrnou byrokracií, která dusí ředitele.
Proto navýšíme počet podpůrných pracovníků, aby se učitelé mohli více soustředit na svou pedagogickou roli a tvůrčí práci s dětmi. Zpřehledníme systém pro financování asistentů pedagoga a chův prostřednictvím normativu. Zjednodušíme administrativu týkající se inkluze. Posílíme pravomoc ředitelů při rozdělování finančních prostředků na pedagogické i nepedagogické pracovníky.
Podpoříme dětské skupiny jako alternativy předškolního vzdělávání. A to zvláště pro děti mladší 3 let a v oblastech s nízkým počtem míst v mateřských školách. Zavedeme daňovou uznatelnost výdajů na školné v dětských skupinách a soukromých předškolních zařízeních.
Martin Baxa
místopředseda strany
poslanec PČR
předseda regionálního sdružení
primátor
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV