Vrcholem jeho argumentačního kouzlení bylo několik rozhovorů a článků z posledních dní. V nich se veřejnost snaží přesvědčit o tom, že měl, má a bude mít situaci kolem mýta pod kontrolou. Člověka ale definují činy, nikoliv slova. A konkrétní kroky pana ministra ukazují, že situaci kolem mýta pod kontrolou neměl, nemá a na to, zda bude mít, by si v této chvíli vsadil málokdo. Jak to tedy s mýtem za ministrování pana Ťoka skutečně bylo?
Vyřešení mýta bylo od počátku této vlády na ministerstvu dopravy jednou z priorit. Po úvodním eskamotérství ministra Antonína Prachaře nastoupil v prosinci 2014 do funkce Dan Ťok. V té chvíli bylo veřejně známo, že smlouva s Kapschem skrývá řadu nášlapných min. Místo, aby již známé problémy okamžitě řešil, strávil více než polovinu svého funkčního období jejich objevováním. V této politice překvapeného objevování již objevovaného pokračuje až do dnešních dnů. Čas, který měl, trestuhodně promrhal. Po roce a půl jeho účinkování ve funkci ministra jsme dnes v zásadě tam, kde jsme byli, když nastoupil do funkce.
Není pravda, jak tvrdí, že není možné získat potřebnou dokumentaci k mýtu. Potřebná dokumentace k tomu, aby ministerstvo mohlo konat, je k dispozici již několik let. Ministr měl okamžitě pověřit tým na Ředitelství silnic a dálnic, aby se s ní seznámil a nastudoval ji. Nestalo se tak, a proto jsme stále v rukou firmy Kapsch, která si může dělat, co uzná za vhodné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV