„Nejhorší ale je, že jde sice o nejviditelnější, ale zdaleka ne jedinou podivnost. Celé hospodaření Dopravního podniku je od nástupu nového vedení velmi netransparentní. Nezpochybňujeme nutnost servisu souprav metra, ale způsob, jakým byl zadán. I jednací řízení bez uveřejnění je legální způsob, ale zejména u takto obří zakázky by, pokud opravdu nelze soutěžit, mělo probíhat maximálně transparentně,“ řekl poslanec a bývalý pražský radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD), podle nějž je nutné, aby vedení města udělalo systémové kroky k nápravě. „Například by mělo urychleně obměnit dozorčí radu, aby v ní seděli odborníci, kteří problematice rozumějí,“ dodal s tím, že Dopravní podnik je řízen tzv. německým modelem, což znamená, že představenstvo fakticky podléhá dozorčí radě, kterou ovšem současné vedení Prahy zvolilo podle politického klíče, což není optimální.
Předseda pražské ČSSD Petr Pavlík pak vyzval primátora Zdeňka Hřiba, aby za kroky Dopravního podniku převzal osobní odpovědnost, protože koaliční hnutí Praha sobě situaci zjevně nezvládá. „Piráti uspěli ve volbách zejména kvůli tomu, že kritizovali všechny ostatní a nálepkovali všechno možné jako neprůhledné či netransparentní. A teď najednou se pod jejich vedením děje v Praze tohle. Vydat tak obrovskou částku takovým způsobem je naprosto bezprecedentní, podezřelé a systémově špatné. A to i v případě, že by šlo o částku adekvátní, což je ovšem s velikým otazníkem,“ zdůraznil Pavlík. "Překvapuje mě také, že přestože neustále volá po transparentnosti, postavilo se vedení Prahy proti nezávislému auditu předmětné zakázky," dodal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV