Už vloni vyměnila společnost Silnice LK na Frýdlantsku, Liberecku a Českodubsku 552 označníků. „V současné době tak máme v kraji osazeno celkem 932 dopravních značek signalizujících autobusové zastávky a do konce roku bude následovat výměna dalších 250,“ uvedl Jan Sviták, náměstek pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek. „Tímto projektem chceme zvýšit úroveň veřejné dopravy v kraji a sjednotit označení zastávek příměstské a hromadné autobusové dopravy.“
Liberecký kraj veškeré administrativní kroky konzultoval s vlastníky všech pozemních komunikací v regionu, na kterých autobusové zastávky jsou. V letošním roce se k projektu připojil i majetkový správce státních silnic – Ředitelství silnic a dálnic ČR. „Jsem rád, že na základě výzvy silničního správního úřadu zajistilo výměnu označníků u silnic I. třídy v kraji,“ uvedl Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.
V roce 2021 bude kraj pokračovat s výměnou označníků v dalších oblastech. „Chceme zahájit spolupráci při výměně značení s jednotlivými městy a obcemi, které mají na svých místních komunikacích celkem 882 zastávek,“ dodal Sviták. Cílem kraje je mít společný jednotný krajský autobusový označník společný pro příměstskou i městskou autobusovou dopravu. V dalším roce kraj zahájí i jednání s osmi soukromými subjekty, které mají na svých pozemcích podél veřejných komunikací celkem 43 označníků zastávek.
Označníky se v jednotlivých případech se osazují i v rámci kompletních rekonstrukcí silnic, a to například v úseku z České Lípy do Dobranova, v Roprachticích anebo v Roztokách u Jilemnice. Ročně kraj investuje do výměny ze svého rozpočtu 1,5 milionu korun.
Samotnou výměnu provádějí u silnic ve vlastnictví kraje pracovníci akciové společnosti Silnice LK, kteří se na místě musí vypořádat s mnohdy nejasným umístěním nového sloupku. Jako orientační bod pro řidiče i cestující má být v úrovni čela stojícího autobusu, minimálně 0,6 metru a maximálně 2 metry od hrany vozovky. „V mnoha případech, kde chybí předepsané nástupiště a jsou jiné překážky, jako například vjezdy, musí silničáři hledat kompromisy,“ doplnil Jan Čáp. Po osazení nových označníků nastupují pracovníci jednotlivých dopravců a instalují na ně nové výlepové plochy pro jízdní řády.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV