Červenka (Svobodní): EU reguluje a reguluje

09.04.2018 15:49 | Zprávy

Zřejmě další oblastí, na které se bohužel eurounijní potentáti rozhodli demonstrovat zhoubný vliv regulací, je nákladní automobilová doprava.

Červenka (Svobodní): EU reguluje a reguluje
Foto: youtube.com
Popisek: Miroslav Červenka

Přesně podle známého rčení: „Funguje to? Zdaň to. Ještě to funguje? Reguluj to. Už to nefunguje? Dej tomu dotaci.“, kdy se evropští byrokrati právě nachází v etapě „Reguluj to“, plánuje v květnu Evropská komise představit podrobnosti jednotného scénáře pro všechny členské státy, které budou upravovat mzdu řidičů kamionů v zahraničí. Řidiči by měli pobírat přinejmenším minimální mzdu té země, ve které se právě nacházejí. Jsem moc zvědav, s jakou ochotou budou firmy z Východu dopravovat zboží do takového Lucemburska, kde je daleko nejvyšší minimální mzda v Evropě.

A nejen to. Již v lednu zakázal evropský soudní dvůr, sídlící právě v Lucembursku, aby řidiči kamionů trávili „běžný týdenní odpočinek“, tj. povinnou 45hodinovou pauzu po šesti dnech za volantem, ve vozidle, jak byli dosud zvyklí. Rozsudek jasně vypovídá, jak dalece jsou slovutní soudci Evropského soudního dvora odtrženi od reality. Kam asi mají řidiči kamionů jezdit spát? Že by do hotelů, které se vesměs nacházejí ve městech, kde často platí o víkendech, kterých se toto rozhodnutí hlavně týká, zákaz vjezdu kamionů? Nebo si sebou mají vozit stany, popř. pouze spacáky? Co ale v zimě? A další problém:v Evropě není dostatek parkovacích kapacit, kde by si mohli kamion nechat bez dozoru, aniž by riskovali, že se z něj něco ztratí. 

Podle závěrů evropského soudního dvora nařízení členským zemím dokonce předepisuje, aby za porušení zákazu trávit velkou pauzu v kamionu ukládaly řidičům sankce. Jejich výši si však už mohou stanovit podle svého. "V České republice hrozí řidiči pokuta ve výši až 10 tisíc korun. Dopravci až 350 tisíc korun," informuje mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. V Belgii může pokuta za porušení zákazu vyšplhat až na 1800 eur, což je zhruba 46 tisíc korun. V Německu za každou hodinu, kterou strávil řidič protizákonně v kabině, dostane pokutu 60 eur, jeho zaměstnavatel pak trojnásobek. S nejtvrdšími tresty počítá za porušení zákazu francouzský zákon. Podle něj může řidičům za přespání v kabině hrozit pokuta až 30 tisíc eur, tedy necelých 800 tisíc korun, nebo dokonce rok vězení. Koho to překvapuje že, vždyť právě francouzské vlády hrály vždy v regulování a dotování prim.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Je pro ODS v příštím volebním období přijatelné zvyšovat nám daně?

Politici za STAN totiž opakovaně tvrdí, že bude nutné zvyšovat daně kvůli navýšení peněz na obranu. A já se ptám, zda je jakékoliv další zvýšení, protože daně jste už zvyšovali v tomto období, přijatelné? Nemyslíte, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, c...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Odmítáme zatažení našich občanů do válečného konfliktu

6:23 Rozvoral (SPD): Odmítáme zatažení našich občanů do válečného konfliktu

Občané České republiky se oprávněně zajímají o to, jakým způsobem je naše země připravena chránit je…