Plné rozporů jsou předpisy při zavádění elektromobility, a to nejen s předpisy stávajícími, ale zejména s logikou a zkušenostmi lidí.
Na každý nový byt v bytových domech připadá dle předpisů tabulková plocha podzemních parkovacích garáží. V podstatě platí, že co se postaví nad zemí, musí se postavit i pod zemí.
V současné době ale neexistuje zařízení, které by dokázalo uhasit elektromobil stejně rychle jako konvenční auto, takže jakýkoliv požár elektromobilu zde nutně znamená ohrožení celé budovy. Lithium-iontové požáry jsou chemickou reakcí a v některých případech jejich uhašení trvá několik dní. Např. v březnu 2019 muselo 50 hasičů v rakouském Tyrolsku tři dny likvidovat požár elektromobilu značky Tesla. Ten vzplanul po nárazu do stromu a s konečnou platností se ho podařilo uhasit až po třídenním uložení do kontejneru s vovou. Nebyl to přitom jediný požár takového vozu. Podzemní garáže jsou také kvůli nízkým stropům hůře přístupné pro běžnou hasičskou techniku. I v případě elektromobilů musí projektant zajistit bezpečnost garáže s ohledem na to, aby nebyly ohroženy žádné osoby. Pokud dojde k závěru, že toho není schopen, měl by například omezit nabíjení elektromobilů v garážích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Mgr. Miroslav Červenka
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV