Charvát (ANO): Přípravy na Olympijský park 2016 jsou v plném proudu

29.12.2015 14:40 | Zprávy

Přípravy olympijského parku, který budou Pardubice hostit v srpnu u příležitosti letních olympijských her v Rio de Janeiru, jsou v plném proudu. Speciální městem vytvořená pracovní skupina už má za sebou terénní průzkum i druhou schůzku. Srdcem dění bude park Na Špici, olympijský program se rozšíří i do jeho okolí nebo historického centra města.

Charvát (ANO): Přípravy na Olympijský park 2016 jsou v plném proudu
Foto: archiv primátora
Popisek: primátor Pardubic Martin Charvát (ANO)

„V našem plánu je připravit řadu olympijských i neolympijských disciplín, zábavu i živé přenosy z XXXI. Letních olympijských her v brazilském Riu. Program nebude chybět ani v Tyršových sadech, na nábřeží, třídě Míru či na zámku. Věřím, že atmosférou olympiády budou žít v druhé polovině prázdnin celé Pardubice, a vychutnat si ji tzv. na vlastní kůži přijede i řada mimopardubických,“ nastínil chystaný projekt Olympijský park Pardubice 2016 primátor města Martin Charvát.

V pracovní skupině pro Olympijský park Pardubice jsou městští architekti, odborníci přes sport, kulturu a cestovní ruch či úředníci dohlížející na dodržování dotačních podmínek. Manažera projektu si radní vybralitzv. zvenčí. „Protože se jedná o velmi prestižní akci, která potrvá stejně jako olympiáda 16 dní, netroufáme si nic podcenit. Hledali jsme odborníka nejen na sport a organizování velkých akcí, ale zároveň i schopného vyjednavače a diplomata. Jsem přesvědčen, že Pavel Stara – předseda představenstva BK Pardubice – je trefou přímo do černého,“ představil šéfa pracovního týmu náměstek primátora zodpovědný za školství, kulturu, sport a cestovní ruch Jakub Rychtecký. Zároveň dodal, že koncepci Olympijského parku Pardubice 2016 schválili zastupitelé města. „Další klíčový krok jsme učinili na zastupitelstvu, kde jsme v rozpočtu města na příští rok schválili položku na krytí finančního podílu města a odsouhlasili text memoranda o spolupráci s Českým olympijským výborem pro zajištění parku. Nic již tedy nebrání jeho podpisu a přípravné práce tak mohou pokračovat,“ vysvětlil náměstek Jakub Rychtecký.

„V rámci příprav Olympijského parku Pardubice už máme v podstatě jasno v rozmístění sportovních aktivit, řekli jsme si, kam nainstalujeme velkoplošné obrazovky pro sportovní přenosy z Ria a kde budou zóny pro fanoušky. Úkolu je mnoho, těmi zásadními jsou jednání se všemi dotčenými orgány, ať již Povodí Labe, Rada regionálního rozvoje apod. Dále dotvořit celý projekční tým a nechat vše odsouhlasit ČOV. Také nás čekají jednání se sportovními kluby o jejich zapojení v projektu, probíhají paralelně jednání s potenciálními partnery a sponzory akce,“ uvedl manažer projektu Olympijský park Pardubice 2016 Pavel Stara. Jakmile bude položený územní schválený základ, vyzveme místní podnikatele, kteří by se chtěli aktivně do akce zapojit,” dodalmanažer Pavel Stara.

V rámci Letních olympijských her, které se budou konat od 5. do 21. srpna příštího roku, by měly vzniknout v Česku čtyři olympijské parky. Vedle Pardubic se plánují také v Ostravě a Plzni. Největším pak bude Olympijský park Rio-Lipno 2016.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Bezpohlavní logo Hradce Králové

22:14 Mašek (ANO): Bezpohlavní logo Hradce Králové

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke střetu fotbalových fanoušků s nelibostí primátorky…