Děkuji za slovo, paní předsedkyně, vážená paní ministryně. Já mám dneska dva body, které by chtěla zařadit na program této schůze.
První bod s názvem Migrační pakt - a co bude dál? Protože je velmi důležité se na půdě Poslanecké sněmovny pobavit o dalších krocích směrem samozřejmě k migraci a nelegálním uprchlíkům. Jenom si shrňme pár faktů. 14. května na EKOFINu, to znamená Radě Evropské unie, vlastně byl finálně schválen migrační pakt, který začne platit za dva roky, to znamená, první uprchlická zpráva o stavu migrace se bude připravovat v roce 2026. Ten migrační pakt, jak ho všichni známe a už jsme se s ním asi detailně všichni seznámili, v podstatě je od začátku špatně, protože ten migrační pakt vůbec neřeší to, aby se nelegální migranti na půdu Evropské unie vůbec nedostali. On bohužel řeší tu fázi, když už je ten migrant na evropské pláži nebo v Evropské unii, tak aby se o něj Evropa postarala. To zásadní, co v migračním paktu chybí, je ochrana vnějších hranic, boj s pašeráky, efektivní návratová politika a spolupráce s třetími zeměmi.
Bohužel ten pakt, jak ho známe dneska, se významně připravil za českého předsednictví, vznikl prostě paskvil, kde hlavní roli hrál pan ministr Vít Rakušan, a tento paskvil v podstatě, pokud by se nic neudálo, tak povede k ohrožení bezpečnosti naší evropské kultury a hodnot, a v podstatě můžeme očekávat stejný vývoj i na území České republiky, jako bohužel vidíme v Německu, ve Švédsku, ve Francii a podobně.
Stejně tak migrační pakt, tak jak byl schválen, neobsahuje žádnou explicitní výjimku pro Českou republiku. Tady v tom bodě si myslím, že pan ministr Rakušan podvedl nejenom české občany, českou veřejnost, ale i vládu samotnou. V migračním paktu jsou skryté kvóty pod názvem stanovený počet. Znovu opakuji, že kdokoliv si zadáte do wikipedie slovo kvóta (?), tak vám vyjede definice stanovený počet nebo poměr. Ty kvóty jsou nastaveny - minimálně 30 000 uprchlíků ročně na přerozdělení, nebo se vyplatit 20 000 eur za jednoho. Znovu opakuji, jsou to pouze minimální částky. Ve stejném migračním paktu, pokud si to chce někdo ověřit, čl. 57 odst. 1, je, že Komise může určit vyšší počet, ať už na přerozdělení, nebo na vyplacení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.