Unie se na tom podílela částkou 580 milionů, SFDI dalšími přibližně 283 miliony a z našeho rozpočtu jsme uvolnili dalších 40 milionů korun. Zrealizovali jsme několik desítek projektů, a to nejen rekonstrukcí samotných vozovek, ale také třeba mostů a dalších silničních staveb. V příštím roce chceme v tomto trendu pokračovat. Připravujeme se na plánovací období 2016 - 2020, kdy bychom rádi zrealizovali projekty za téměř dvě a půl miliardy korun. V Integrovaném regionálním operačním programu je na komunikace II. a III. třídy vyčleněno pětadvacet miliard, deset je už alokováno do první výzvy. Ta už byla vyhlášena letos a potrvá do března 2017. Prioritou pro nás bylo vytvoření tzv. prioritní sítě komunikací, na kterou můžeme finanční prostředky z tohoto programu využít. Důležité jsou pro nás například přivaděče k rychlostní silnici R35, ale také různé obchvaty měst a obcí. Samozřejmě mě těší, že do modernizace silnic se ve větším měřítku pustil také stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic ČR. Nese to s sebou sice určité dopravní komplikace, ale silniční síť v naší zemi byla dlouhodobě ve špatném stavu a je dobře, že se konečně staví. Stejně tak mám radost i z projektů na železnici, kam v letošním roce putují rekordní peníze. Doufám, že tento trend udržíme i pro následující roky. Česká železnice má proti těm zahraničním stále co dohánět.
Jaromír Dušek, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV