Unie se na tom podílela částkou 580 milionů, SFDI dalšími přibližně 283 miliony a z našeho rozpočtu jsme uvolnili dalších 40 milionů korun. Zrealizovali jsme několik desítek projektů, a to nejen rekonstrukcí samotných vozovek, ale také třeba mostů a dalších silničních staveb. V příštím roce chceme v tomto trendu pokračovat. Připravujeme se na plánovací období 2016 - 2020, kdy bychom rádi zrealizovali projekty za téměř dvě a půl miliardy korun. V Integrovaném regionálním operačním programu je na komunikace II. a III. třídy vyčleněno pětadvacet miliard, deset je už alokováno do první výzvy. Ta už byla vyhlášena letos a potrvá do března 2017. Prioritou pro nás bylo vytvoření tzv. prioritní sítě komunikací, na kterou můžeme finanční prostředky z tohoto programu využít. Důležité jsou pro nás například přivaděče k rychlostní silnici R35, ale také různé obchvaty měst a obcí. Samozřejmě mě těší, že do modernizace silnic se ve větším měřítku pustil také stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic ČR. Nese to s sebou sice určité dopravní komplikace, ale silniční síť v naší zemi byla dlouhodobě ve špatném stavu a je dobře, že se konečně staví. Stejně tak mám radost i z projektů na železnici, kam v letošním roce putují rekordní peníze. Doufám, že tento trend udržíme i pro následující roky. Česká železnice má proti těm zahraničním stále co dohánět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV