Proč není zvýšení povolené rychlosti na dálnici na 150 km/h dobrý nápad?
Spotřeba vozidla vzroste při 150 oproti 130 km/h přibližně o čtvrtinu. Na nově schváleném 50 km dlouhém úseku dálnice D3 tak spálí rychleji jedoucí automobily o tisíce litrů paliva denně více a vytvoří o čtvrtinu více emisí.
Rozdíl ve vnějším hluku automobilu, jedoucím místo 130 km/h stopadesátkou činí 2-3 dB (A), což je pro lidské ucho znatelný rozdíl.
Na to, aby se motoristé mohli prohánět stopadesátkou musel být instalován systém proměnného dopravního značení za 55 milionů korun.
Velké riziko nehod bude působit větší rozdíl rychlosti mezi stopadesátkaři a pomalu jedoucími kamiony a klidněji jedoucími řidiči osobních aut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV