Předsedkyně nejvyššího sovětu EU, Ursula von der Leyenová, přivezla z Bruselu do Prahy 180 miliard z mimořádného unijního fondu. A protože jde o skutečně velký balík peněz, stojí zato podívat se, co je to vlastně za prachy a jak mají být použity.
Začneme původem těch 180 miliard. Především to nejsou peníze soudružky Uršuly, i když se tak soudružka tváří, a dokonce to nejsou ani peníze soudruhů z nejvyššího bruselského politbyra, i když se tak soudruzi tváří. Ty peníze vlastně nejsou vůbec nikoho, protože reálně neexistují. Mimořádný unijní fond bude teprve potřeba naplnit, což se nemůže odehrát jinak, než že si nejvyšší politbyro část z nich půjčí (ručit ale budeme my) a část si nechá „vyrobit“ (všechny náklady ale poneseme my). Soudruzi z bruselského politbyra nám tedy v zásadě jenom dají naše peníze, ovšem pouze když s těmi penězi budeme dělat, co soudruzi budou chtít. Moc hodní soudruzi.... A co, že to vlastně soudruzi po nás chtějí? Je to prý šest, jak dnes soudruzi rádi říkají, pilířů.
Pilíř č. 1, Digitální transformace, cena: 27, 8 mld. Kč
Pod tímto názvem si lze představit prakticky cokoli, a dokonce by se snad mohlo jednat i o něco užitečného. Při zkušenostech, které se soudruhy z Bruselu máme, je ale nejpravděpodobnější, že výsledkem bude jen vznik nových (digitálních) formulářů a dotazníků, se kterými nás budou (digitálně) obtěžovat noví, a dobře placení, úředníci.
Pilíř č. 2, Ekologie, energetika, doprava, cena: 85, 2 mld. Kč
I tady by mohlo vzniknout něco užitečného, ale nevznikne. Když se podíváme, jak unijní svazáci, svazačky a svazáctvo všech dalších pohlaví řeší tyto segmenty v Praze, kde zrovna teď vládnou, tak je jasné, že řešení dopravy bude, kromě omezení a zdražení veřejné dopravy a kromě frontálního útoku na ty drzé lidi, kteří by snad chtěli někam dojet autem, spočívat v nákupu elektrických koloběžek, do kterých budeme, radostně a za každého počasí, „tankovat“ předraženou elektřinu. Řešení energetiky totiž bude spočívat především v zavření tepelných elektráren, v útlumu a následném zavření jaderných elektráren, to vše doplněno podporou solárů, bioplynek, větrníků a dalších neefektivních a neekologických zdrojů, čímž bude komparativně vyřešena i ekologie. To, že bude zlikvidován náš celý náš automobilový průmysl, dodávám jen pro pořádek a zároveň posílám pozdravy (nejen) do Mladé Boleslavi…
Pilíř č. 3, Vzdělání a trh práce, 41,8 mld. Kč
Při vědomí toho, co progresivní unijníci považují za vzdělání, se v tomto segmentu dočkáme pouze podpory „vědeckých“ prací typu: „Legitimizace veganství v přátelském vztahu“, „Orgasticita žen vlivem sexuální a partnerské zkušenosti“, „Rodičovství a genderová dělba rolí v rodině“, „Afektivní komponenta postoje vůči vybraným menšinám“, „Pohled dvou generací na manželství homosexuálních párů“, Žárlivost u homosexuálních žen“, či „Genderová analýza neziskových organizací poskytujících služby příchozím“, kdy klíčovými pojmy budou: cizinci, stereotypy, předsudky, sympatie, nesympatie, ženská sexualita, ženská masturbace, nezisková organizace, neziskový sektor, migrace, integrace, sociální práce, gender, feministický výzkum, postkoloniální feministická analýza atd.... Jsem si jist, že se čínské technologické firmy a obchodní impéria třesou strachy už teď. Jen pro pořádek; výše zmíněné „vědecké počiny“ nejsou výplodem mojí fantazie, ale jde o skutečné diplomové, či dizertační práce studentů, (dnes již absolventů) slavné Univerzity Karlovy. Tolik tedy ke vzdělání. A protože podpora trhu práce musí odpovídat podporovanému vzdělání, tak je jasné, že budou vznikat další úřady, neziskovky, komise pro genderovou rovnost a pohlavní svěžest, agentury pro začleňování někoho někam a další a další pijavice, které jen budou parazitovat na těch pár vzácných jedincích, kteří ještě vykonávají nějakou smysluplnou práci. A abych nezapomněl; tento pilíř samozřejmě také zajistí další nábor a další školení všech možných fízlů a udavačů, aby mohli co nejlépe fízlovat a udávat lidi, kteří by snad projevili názor, který by se soudruhům z politbyra nelíbil.
Pilíř č. 4, Instituce, regulace, podpora podnikání. Cena: 10,9 mld. Kč
Fakt, že soudruzi z bruselského politbyra k pilíři, který má za cíl, dát vzniknout dalším institucím (a v nich pěkně uplacírovat jiné soudruhy) a regulacím, šoupnou podporu podnikání, svědčí o mimořádném smyslu pro humor soudruhů.
Pilíř č. 5, Výzkum, vývoj, inovace. Cena: 13,2 mld. Kč
Protože výzkum, vývoj a inovace jsou pevně spjaty se vzděláním, tak se pravděpodobně dočkáme především výzkumu genderoých stereotypů, či vývoje 348 nových pohlaví. Že jde o nekonečný prostor k inovacím, je asi každému zřejmé. Magorů je totiž nekonečné množství – což ostatně nejlépe dokazují právě soudruzi z bruselského politbyra se soudružkou Uršulou v čele. Právě ona, tehdy v roli německé ministryně obrany, podstatně zvýšila bojeschopnost německé armády, když prosadila vývoj a výrobu vojenských uniforem pro těhotné (tehdy snad ještě jenom ženy). Škoda, že se soudružka zastavila v půli cesty a neprosadila vývoj obrněných kojících boxů. Jo jo, Evropa je skutečně v dobrých rukou…
Pilíř č. 6, Zdraví a odolnost obyvatelstva. Cena: 12,4 mld. Kč (Součet 191,3 mld. Kč)
Vzhledem k tomu, že jde o fond postkovidový, tak soudruzi z politbyra asi mají na mysli zdraví a odolnost obyvatelstva vůči všem minulým, současným a budoucím variantám všech možných virů. Zda půjde o podporu zdravého životního stylu a celkové fyzické a psychické kondice obyvatelstva, nebo o financování nákupů všech možných sajrajtů a přesvědčování lidí, aby do sebe ty sajrajty prali, nelze nyní říci. Kdybych si ale měl vsadit, tak si vsadím na ty sajrajty s tím, že přesvědčování bude spočívat spíš v příkazech. Příkaz je totiž nejvyšší formou marketingu.
Je tedy jasné, že těch 180 mld. bude využito opravdu užitečně a my bychom měli soudružce Uršule líbat minimálně její soudružskou ruku, že nám ty naše prachy dá. Jenže tak jednoduché to není. Soudružka Uršula, a jejími soudružskými ústy i celé Bruselské politbyro, má jednu podmínku. Musíme prý něco udělat se střetem zájmů Andreje Babiše. A to je něco, za co soudruhy chválím. Andrej Babiš se sice zachoval tak, aby vyhověl zákonu, který kvůli němu napsaly a schválily strany tzv. Demobloku, ale jestli soudruzi z politbyra tvrdí, že to nestačí, a že ten Demoblokařský zákon je špatný, tak na tom určitě něco bude. Zde ale začínám trochu tápat.
Přivezli snad soudruzi z Bruselu zákon jiný a lepší? Pokud ano, tak sem s ním a já zde veřejně slibuji, že, pokud budu poslancem, má takový zákon můj hlas jistý. Střet zájmů je totiž skutečně závažná věc. Kromě zamezení střetu zájmů Andreje Babiše bychom ale také měli zajistit, aby si z daňových poplatníků dojnou krávu nedělal ani nikdo jiný. Zajímal by mě tedy rovněž střet zájmů předsedy Lidovců a hrdého oznamovatele (donašeče), pana Jurečky jehož rodinná firma čerpá dotace jen to sviští. Zajímal by mě střet zájmů poslankyně Sommerové, která, jak sama říká, chce ve Sněmovně „bojovat za nezávislost České televize“, ovšem její rodina by bez penězovodů z České televize nejspíš pomřela hlady.
A když už jsme u České televize... to, že její generální ředitel, a nikým nekontrolovaný vládce, má společnou firmu se spolumajitelem konkurenční televize Nova, či že se obchodní činnost firmy pana generálního pravidelně inzeruje ve vysílání ČT, také střetem zájmů docela zavání. A co třeba takové dotace pro firmy pana Schwarzenberga... Zkrátka; ekonomicko- politických střetů zájmů bychom u nás našli celou řadu, a je skutečně potřeba udělat všechno proto, abychom jim zamezili. Něco takového totiž ohrožuje demokracii v naší zemi tisíckrát víc, než všichni diktátoři světa dohromady. Tolerovaný střet zájmů totiž ohrožuje víru v demokracii, jako funkční politický systém.
Kromě byznysových střetů zájmů zde ale máme také střety zájmů politické. Těch je také dost a ohrožují naši zem snad ještě víc, než střety zájmů byznysové. Prachy se totiž dají nahradit, či vrátit, politické rozhodování se ale vrátit nedá a jeho náprava je vždy složitá, někdy dokonce nemožná. Z mnoha politických střetů zájmů vyberu ten nejkřiklavější – Aspen institut. To je organizace, která se nijak zvlášť netají tím, že zastupuje zájmy a vidění světa a politiky americké Demokratické strany. Kdybychom byli suverénní zemí, tak by každý člen takové organizace byl automaticky vyloučen z veřejných funkcí, protože není jasné, čí zájmy by v nich zastupoval. Budou to zájmy USA, Americké demokratické strany, nebo zájmy České republiky? Těžko říct. Bohužel ale suverénní zemí zřejmě nejsme…
Vím, že jsme si na existenci a působení Aspen institutu v ČR už zvykli, ale zkusme si představit, jaký křik by se strhl, kdyby u nás měla podobný institut třeba strana Jednotné Rusko. Myslíte, že by bylo možné, aby členové tohoto institutu zastávali vrcholné politické funkce? A kdo je tedy, vhledem ke svému členství v Aspenu, v trvalém politickém zájmu? Komu by měl nový zákon, který po nás zřejmě požaduje bruselské politbyro, zabránit ovlivňovat politický život v ČR? Jsou to, namátkou: ministr vnitra a předseda ČSSD Jan Hamáček, ministr školství Plaga (ANO), ministryně Maláčová (ČSSD), ministr Havlíček (ANO) poslankyně a předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová- Adamová, poslanec a předseda STAN Vít Rakušan, poslanec Jan Farský (STAN), poslanec Lipavský (Piráti), europoslankyně Charanzová (ANO), dále také Vladimír Špidla, Martin Bursík, Ondřej Kundra, generál Petr Pavel, Radek Špicar, Tomáš Etzler, Tomáš Klvaňa, Kartous, Emma Smetana, Gabal, Pehe, státní zástupkyně paní Bradáčová... za zajímavé pokládám členství v politické organizaci Aspen institut třeba také u P. Kysilky, který má jako radní ČT, mimo jiné, dohlížet na politickou nestrannost ČT.... Těch jmen by se jistě našlo mnohem více a je tedy jasné, že nový zákon proti střetu zájmů skutečně potřebujeme i bez toho, aby nám, výměnou za to, že ho přijmeme, bruselské politbyro slíbilo dát naše peníze. V této souvislosti by mě pak jenom zajímalo jak soudruzi v Bruselu vyřešili eurodotace (prý jde řádově o miliardy „ojro“) pro firmu, jíž šéfuje manžel soudružky Uršuly. Určitě abychom se od soudruhů mohli poučit…
A ještě na závěr; kdo nelenil a sečetl jednotlivé pilíře, tak nedošel k částce 180 mld., ale k částce 191,3 mld. Protože jsem informace o rozdělení peněz čerpal ze seriózního webu Novinky.cz. tak to může znamenat jediné: pilíř, který má podporovat vzdělání, je potřeba významně posílit. Jinak všechna ta nová pohlaví a nové sexuální úchylky a menšiny, které jsou jimi obdařeny, ani správně nespočítáme, což by výrazně snížilo naši konkurenceschopnost.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.