Již jednou výše uvedené koalici neprošel krajským zastupitelstvem návrh na redukci železničních tratí ve Středočeském kraji. Děkoval jsem následně jak vám, občanům našeho kraje, tak starostům všech dotčených obcí, městysů a měst.
Jenomže každá mince má vedle hrany dvě tváře. Připadá mi, že prostě Piráti, STAN a ODS si umanuli ušetřit na omezení železniční dopravy tzv. závratnou sumu 52 mil. Kč ve vztahu k celkovému objemu rozpočtu Středočeského kraje. Nechci tuto sumu nazvat bagatelní, ale nesmyslnou. Chceme-li se řídit více ekologicky, dostávat občany na železnici z přetížených silnic, pak má význam zachování i každé kapilární tratě, jež spojuje nějakou obec, městečko, město s tratí hlavní. Podotýkám, že KSČM se toto podařilo hned v roce 2008, kdy jsme provoz na některých tratích i obnovili.
Nový návrh Rady Středočeského kraje, který mírně modifikuje původní redukci osobní železniční dopravy i s vyčíslenou tzv. úsporou, rozumu moc nepobral, naopak občanům a starostům přidá starosti. Dovolím si jej zde odcitovat:
Přehled tratí, u nichž se předpokládá omezení rozsahu dopravy:
Konec citace z podkladů. Nechť si každý udělá obrázek sám. KSČM i já sám osobně budu vždy hájit zachování provozu na těchto železničních tratích. Zároveň ať si každý udělá obrázek o slibech těch, kteří dnes ve Středočeském kraji rozhodují. Náhrada autobusy, nebo dokonce taxíky je očividným výsměchem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV