Zato v nových nepraktických a předražených domech (bez sklepů, proto nepraktických) pro nové zbohatlíky a dospělé děti popřevratových zbohatlíků, před každým domem stojí většinou několik aut. Kromě Audi, BMW, Mercedesů a Volv, vždy jeden elektromobil. Co to znamená, že se elektromobilitou rozevírají nůžky mezi vyvolenými a ekonomicky upadající střední třídou.
Pokud Evropská komise umanutě tvrdí, že do roku 2035 musí zmizet auta na spalovací motory, tak vlastně říká, v tu dobu zde nastane nový feudalismus. Vyvolenci, jako dřívější šlechta budou jezdit v kočárech (elektromobilech) a kmáni, ostatní společnost, budou uvázáni ke své rodné hroudě jako bývalí nevolníci. Už teď se rozvrstvuje společnost na ty, co jezdí nízkoemisními moderními auty a majitele starých dieselových aut, většinou z míst, kde je mizerné spojení se světem hromadnou dopravou, a ta auta jsou pro ně naprostou nezbytností.
To jsou sociální aspekty levicových plánovačů lepších zítřků, vyznavačů nového náboženství, Green Deal. Nevím ovšem, co je na tom levicového, když tíha tohoto pomýleného experimentu, dopadne na střední třídu a pracující.
A teď k praxi. Dokážete si představit elektromobilní tiráky a jiné náklaďáky, které ovšem znečisťují ovzduší daleko nejvíce? Dokážete si představit elektromobilní vojenská vozidla, třeba obojživelníky, které zachraňovaly obyvatelstvo v povodněmi zasažených oblastech Německa?
Spočítal vůbec někdo, jak unese evropská energetická síť obrovský nárůst spotřeby elektrického proudu? Jak třeba v Německu či Rakousku, kde je zakázaná výroba elektrické energie v jaderných elektrárnách a v elektrárnách na fosilní paliva, bude dostatek zdrojů z elektráren větrných, vodních, i když snad budou zachovány díky plynovodu Nord Stream elektrárny plynové?
A to už nemluvím o nepohodě cestování třeba do Chorvatska, když elektromobil ujede nanejvýš 500 km a nabíjení není otázkou pěti minut, jako při spalovacím motoru? Navíc, kolik bude muset být nabíjecích stanic, pokud jiná vozidla než na elektrický pohon nebudou tolerována.
A tak mi napadá myšlenka, jestli to není vlastně účel, znemožnit lidem cestování, znemožnit lidem svobodný pohyb. Že by v hlavách plánovačů Green Deal byla vzorem v Severní Korea, kde auta mohou mít jenom straničtí funkcionáři? Čili vyvolení.
A myslíte, že vzhledem k těmto neomarxistickým myšlenkám, ekonomicky zruinovaná Evropa bude moci konkurovat ostatnímu světu, který se na jakýkoliv ideologický projekt záchrany světa vykašle? Mimochodem totéž jako na zákaz plastů. Největší ostrovy plovoucích plastových ostrovů přece nejsou u pobřeží Evropy, ale naopak u Asie a Afriky.
Nejenom v důsledku pandemie, ale i z důvodu záchrany střední třídy je nutné volit pravicovou Alianci pro budoucnost, které rostou preference. Paradoxem je, že za záchranu středních a chudších vrstev bojuje pravicová strana. Těm evropským, levicovým, jako by v hlavě neleželo blaho lidí, ale naopak nějaký imaginární projekt, který bude tak jako všechno, co nevzešlo z praxe, za čas odloženo jako pomýlené. Za čas lidé uznají, že ta tolik propagovaná elektromobilita, je vlastně čirou elektrodebilitou.
Mgr. Petr Hannig
předseda Rozumných, lídr Aliance pro budoucnost v Královéhradeckém kraji
(převzato z Profilu)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Článek byl převzat z Profilu Mgr. Petr Hannig
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.