Za její nákup zaplatil Plzeňský kraj 5,79 mil korun, město Plzeň se podílelo na dovybavení cisterny částkou 2,8 mil korun. Součástí slavnostního předání vozu byla také praktická ukázka práce se stříkačkou na speciální nástavbě vozidla.
"Profesionální hasiči mají velmi těžkou práci, která vyžaduje perfektní techniku. A právě toto nové vozidlo poskytne opět lepší možnost vykonávat tuto nejen fyzicky náročnou službu. Jsem proto velmi rád, že jsme se jako kraj mohli podílet na podpoře těch, kteří zachraňují životy," uvedl hejtman Josef Bernard při předávání.
CAS 20 SCANIA je automobilová stříkačka na podvozku Scania pro šestičlennou posádku, schopná brodit do hloubky 3/4m a zvládá statický boční náklon až 30stupňů. Zásoba vody je 3500l a pěnidla 2xxl.
To podstatné, čím se tento zásahový automobil liší od většiny automobilových stříkaček, se skrývá v nástavbě vozidla. Je to řezací a hasicí zařízení COBRA, které umožňuje současně hašení i řezání proudem vody při spotřebě pouhých 60l vody/min. Při použití přimísení abraziva, může COBRA dělit materiály, jako jsou ocel, kámen, cihly, dřevo, sklo a další.
Umístění COBRY na prvovýjezdové vozidlo požární stanice Střed nebylo zvoleno náhodně. Jedná se o nejvytíženější plzeňskou stanici s více než tisícem výjezdů ročně. Ve svém hasebním obvodu má tato stanice velké průmyslové podniky a logistická centra jako je areál bývalé Škodovky, nebo průmyslová zóna na Borských polích, či historické budovy v centru města, což jsou místa, kde se nejvíce projeví potenciál zařízení schopného pronikat konstrukcemi a hasit jinak nedostupná ohniska požárů.
Technický prostředek tohoto typu výrazně zvýší akceschopnost jednotky.
V Plzni se jedná již o druhé zařízení tohoto typu a celkově čtvrté v Plzeňském kraji. Do budoucna by HZS Plzeňského kraje chtěl, aby byly systémy COBRA na všech centrálních požárních stanicích v kraji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?
A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.
Další články z rubriky
12:16 Primátor Svoboda: Praha je dynamicky se rozvíjejícím městem
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Praze.
- 10:11 Okamura (SPD): Chceme přestat platit na Ukrajince a Ukrajinu
- 8:13 Schillerová (ANO): ODS od nás všech řidičů začala de facto vybírat mýtné
- 22:14 Maříková (SPD): Senátor Tomáš Goláň z ODS nechce zmrazit platy politiků
- 20:11 Hejtman Červíček: 16 nových motorových RegioFoxů
- 18:11 Ministr Kulhánek: Jedna z klíčových otázek dneška - jak propojit stavebnictví s udržitelností