Podpisu smluv s dopravci, jež budou po deset let poskytovat služby veřejné autobusové dopravy, předcházelo mnoho a mnoho měsíců a hodin příprav i vyjednávání. A když jsme je nakonec před necelými třemi lety podepsali, zdálo se, že je odpracováno, vše jasně stanoveno – za objednanou službu budeme platit odpovídající peníze a všichni se společně soustředíme na kvalitu autobusové dopravy (informační systémy, řízení dopravy, efektivní spojení autobusů apod).
Nicméně, odpracováno není nikdy a stále je třeba za běhu dále věci řešit a rozhodovat. Proto jsem i na dnešní jednání se smluvními autobusovými dopravci velmi poctivě připravoval, abychom řešili neúměrné nárůsty nákladů v oblasti PHM v kontextu smluvních podmínek a skutečných zvýšených nákladů.
Jsem rád, že jsme všichni pochopili, že aby kraj ufinancoval veřejnou dopravu a dopravci efektivně provozovali i v těchto obtížných podmínkách svoji službu, můžeme se dohodnout pouze za předpokladu, že vyložíme všechny karty na stůl – tedy nejenom argumenty ale i faktické doložení nárůstu nákladů na PHM. A určitě k tomu může přispět naše ochota indexovat ceny PHM každé čtvrtletí podle stanovených hodnot ČSÚ.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV