Podle zadání ministerstva dopravy nyní pracuje Správa železniční dopravní cesty, státní organizace na dvou projektech. První posuzuje zrychlení cesty většinou po stávajících tratích, pouze s kratšími novostavbami, s cestovní dobou kolem jedné a půl až dvou hodin. Druhý dokument je návrhem vysokorychlostního evropského spojení mezi Prahou a polskou Vratislaví ve variantách přes Liberec, nebo Hradec Králové, kde by vlaky mohly jezdit rychlostí až 350 km/h. Tuto variantu Liberecký kraj preferuje.
„Chceme pro celý region moderní napojení na hlavní město. Vysokorychlostní trať je jistě strategická, ale my od ministerstva dopravy očekáváme rychlejší řešení s cílem zkrácení cestovní doby na 90 minut,“ uvádí hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
„Cestující by zlepšení stavu železnice mezi Prahou a Libercem přivítali. Věřím, že dosáhneme svého a napojení Libereckého kraje na kvalitní železnici bude diskutováno v Poslanecké sněmovně a vláda mu bude muset konečně věnovat potřebnou pozornost. V Libereckém kraji je železniční doprava využívána cestujícími v hojné míře a modernizace trati je žádoucí,“ komentuje záměry dalšího jednání Libereckého kraje Marek Pieter, náměstek hejtmana pro řízení rezortu dopravy, investic a veřejných zakázek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV