Hejtman Šimek: Výstavba dálnice na Vídeň je už evergreen

16.02.2018 22:09 | Zprávy

V pátek 16. února se zástupci Jihomoravského kraje v čele s hejtmanem Bohumilem Šimkem sešli u kulatého stolu k pracovnímu jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem a představiteli SŽDC a ŘSD. Jednání se zúčastnil také primátor města Brna Petr Vokřál. Dvouhodinové pracovní setkání bylo věnováno dopravním problémům jižní Moravy, a to zejména D52, Severojižní kolejový diametr, ŽUB, D43 a zkapacitnění D1.

Hejtman Šimek: Výstavba dálnice na Vídeň je už evergreen
Foto: archiv hejtmana
Popisek: hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek (BPP, zvolen za hnutí ANO)

„Jsem rád, že dnešní pracovní jednání bylo velmi konstruktivní a věcné. Je vždy velmi dobré, když se některá důležitá jednání všech dotčených uskuteční u jednoho stolu, řešení problémů to pak posouvá směrem dopředu. Důležitým bodem jednání byla výstavba dálnice na Vídeň (D52). „Je to evergreen, jsme neustále atakováni ze strany občanů, starostů i čelních představitelů sousedního Rakouska. Podle posledních informací by u obchvatu Mikulova mělo být letos vydané územní rozhodnutí,“ řekl hejtman Šimek. „Na další úseky chceme požádat o územní rozhodnutí v průběhu tohoto roku,“ doplnil ministr Ťok.

„Pokud jde o Železniční uzel Brno, kraj dal jasné stanovisko lednovým rozhodnutím zastupitelstva, že preferuje variantu Řeka. Jsem rád, že pan ministr vítá takové jasné signály a řekl, že jakmile bude mít i stanovisko města Brna, ministerstvo dopravy tento projekt podpoří. Dnes jsme panu ministrovi blíže představili plány na Severojižní kolejový diametr, který by měl posílit a zefektivnit regionální dopravu a ulehčit i brněnské městské dopravě,“ řekl hejtman Bohumil Šimek.

Ministr Ťok zdůraznil, že při rozhodování o poloze nádraží je třeba odhlédnout od politikaření a začít stavět. „Brno nevyužilo v předcházejících letech evropské peníze na tuto investici, pro stát je to důležitý projekt a jsem přesvědčen, že peníze se i ve státním rozpočtu najdou. Pokud jde o severojižní kolejový diametr, ten by měl být řešen společně s brněnským nádražím. Chci, aby SŽDC začala co nejdříve zpracovávat studii proveditelnosti na tento projekt,“ řekl Dan Ťok, který informoval také o postupující realizaci Velkého městského okruhu i chystaném zkapacitnění dálnice D1 kolem Brna, při jehož realizaci chce ministerstvo dopravy nadstandardně přistupovat k protihlukovým opatřením s ohledem na obyvatele v jejím okolí.

Dalším tématem jednání byla také příprava pro projekt dálnice D43, ke které uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček: „Jednali jsme o úsecích od Lysic v severní části kraje, které jsou fixovány v Zásadách územního rozvoje Jihomoravského kraje a je možno je připravit k realizaci.“

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak věřit vašemu slibu, že nebudete OPĚT zvyšovat daně?

Sice se distancujete od toho, že kvůli obraně byste jako případná budoucí vláda zvyšovali daně, ale to, že je nebudete zvyšovat jste tvrdili už i před posledními volbami. Co když jen Dvořák řekl pravdu? A mimochodem, kolik jste ušetřili u sebe? Soudě podle toho, že jste zřídili další pozice ministrů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Postkonfliktní mise na Ukrajině nebude krátká a levná

9:15 Vích (SPD): Postkonfliktní mise na Ukrajině nebude krátká a levná

Ukrajina na bojišti prohrává a není pochyb, že dochází k bodu zlomu. Trump a Putin již hovoří o ocho…