Patrony akce jsou známé osobnosti jako například herec a moderátor Lukáš Pavlásek nebo šestinásobná juniorská mistryně ČR v závodní chůzi Eliška Martínková. U startu akce stojí také náměstek primátora hl. m. Prahy Petr Hlubuček a radní hl. m. Prahy Vít Šimral. Aktuálně se do výzvy zapojilo 65 různých měst a téměř 7 000 účastníků. Šance přihlásit se trvá až do 4. října.
„Není náhodou, že startujeme právě dnes – na Mezinárodní den seniorů. Tato skupina potřebuje podpořit, aby se zapojila do komunitních aktivit, a právě chůze je k tomu ideální příležitostí. Na seniory a osoby s nadváhou se zaměřuje akce deset tisíc kroků, tyto osoby patří mezi nejvíce ohrožené jakoukoli epidemií,“ uvedl o akci Petr Hlubuček, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast životního prostředí.
„Chůze je pro člověka přirozeným pohybem, který dokáže s tělem dělat zázraky a nese s sebou i řadu výhod. Například, že k ní nepotřebujete žádné vybavení. Prostě tak, jak jste, tak jdete. Procházka v přírodě navíc člověku prokazatelně zlepšuje náladu a povzbuzuje kreativní mysl. Jednou z možností, jak začít, je třeba jen vyměnit automobilovou dopravu či MHD za vlastní nohy. Uděláte tak něco pro svoje zdraví, zlepšíte si kondici i životní prostředí. Já tuto výzvu ujít denně deset tisíc kroků přijímám,“ řekl radní hl. m. Prahy pro oblast sportu Vít Šimral.
Pravidla výzvy jsou nastavena tak, aby podpořila v pravidelném pohybu zejména osoby s vyšším věkem a nadváhou, které tak dostávají šanci symbolicky vyhrát. „O vítězství tady vůbec nejde. Hlavně ohrožené skupiny chceme motivovat k pravidelnému pohybu či podporovat místní komunity. Proto jsme i přišli s nápadem virtuální pouti po krásách Česka, aby tu motivaci měli ještě větší,“ popsal Jaroslav Martinek, jednatel pořádající organizace Partnerství pro městskou mobilitu. „Získat věcnou odměnu je opravdu vedlejší, protože to nejdůležitější je vyhrát pevné zdraví. Nejde o to ujít každý den deset tisíc kroků, to je pouze ideální cíl, ale chodit častěji než dosud. Nejlépe každý den, i když to půjde zpočátku třeba jen po velmi malých dávkách a pomalu,“ doplnila koordinátorka kampaně Sylva Machová. Speciálně pro říjnovou výzvu vznikla série českých designových triček od firmy UAX!, kterou si nejen účastníci mohou koupit a tím finančně podpořit výzvu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV