Plán definuje konkrétní úseky nadřazených cyklotras určené k přednostní přípravě s ohledem na dostupné prostředky a přínos jednotlivých úseků. Aktualizace systému cyklotras pak reflektuje změny na území jednotlivých městských částí a též vyšší prioritu chráněných a zklidněných cyklotras v dalším plánování.
„Přijatým plánem v souladu s programovým prohlášením Rady hl. m. Prahy nastavujeme priority v další přípravě vzhledem k reálným finančním možnostem města. Klademe proto důraz na úseky, které propojí dosud nespojitou síť chráněných tras do souvislých úseků. Až spojitá chráněná síť je totiž dostatečně atraktivní k tomu, aby zvláště zranitelnější účastníky provozu, tedy např. děti či starší lidi, motivovala k užití kola jako dopravního prostředku. Dalším přínosem přijatého plánu bude zlepšení koordinace v rámci přípravy jednotlivých městských staveb i staveb ostatních veřejných a soukromých investorů. To povede k tomu, že s infrastrukturou pro lidi na kole bude v projektech počítáno od počátku a ti tak budou mít svůj prostor na pražských ulicích jasně zakotven,” uvedl Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.
Plán rozvoje nadřazených cyklistických tras jasně definuje stavební akce k přípravě a realizaci v horizontu do konce roku 2026. Dokument je dělený na tři okruhy a jeho součástí je i pojmenování lokalit, kde je nutná koordinace s jinými stavebními záměry.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV