Tohle klišé o nedostačivosti železniční nákladní dopravy už téměř zlidovělo. Můžeme si ho opakovaně přečíst v kterékoliv internetové diskusi k článkům, v nichž se vyskytne jakákoliv zmínka o neúnosné zátěži kamionovou dopravou. Železnici se kromě jiného vytýká, že není schopna obsloužit výrobní podniky, pracující metodou „just in time“.
To může být pravda, ale je otázka, jestli tento argument proti dopravě nákladů po železnici, jakož i všechny ostatní, budou i v budoucnu dostatečně silné. Tendenci k omezování kamionové dopravy lze vysledovat řadu let do minulosti, jakkoliv silný odpor jí vlivná kamionová lobby klade.
Je to letos právě deset let, co v kampani před parlamentními volbami iniciovala Strana zelených petici „Kamiony na koleje“, která vzbudila poměrně silný kladný ohlas veřejnosti. Samozřejmě by se to nemohlo stát, kdyby už tehdy neexistovala na omezování kamionové dopravy významná společenská objednávka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV