Hyťhová (SPD): Chceme zrušit inkluzi

11.05.2020 15:38 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k návrhu na zrušení inkluze

Hyťhová (SPD): Chceme zrušit inkluzi
Foto: archiv T. Hyťhová
Popisek: Tereza Hyťhová

SPD podalo do Sněmovny návrh zákona na zrušení zpackané inkluze ve školách, čímž dojde k výraznému zkvalitnění vzdělání všech žáků a podmínek práce pro naše učitele a pedagogy. Zároveň ušetříme 6 miliard korun ročně. Návrh zpracovala naše poslankyně a učitelka 1.stupně ZŠ Tereza Hyťhová (na snímku). Náš návrh řeší aktuálně nejpalčivější problémy inkluze, na které dlouhodobě upozorňují školští odborníci, ředitelé škol, učitelé a rodiče školou povinných žáků. SPD tedy napravuje to, co se nepovedlo a je třeba to řešit včas.

Hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) už dlouho upozorňuje na problém, který postupně vznikl na základních školách. Tím problémem je inkluze některých žáků, kteří by lépe mohli rozvinout své schopnosti na základních školách speciálních. Většinou z důvodů mentálního postižení, které je takové úrovně, že jim sice umožňuje docházet do základní školy, nestíhají však své spolužáky a naopak se sami nerozvíjí tak, jak by mohli v prostředí, které by jim bylo více vstřícné a nekladlo by na ně požadavky, které nemohou splnit.

Největší problém inkluze aktuálně tvoří začlenění do běžných základních škol žáků s významnějším mentálním postižením. Takovými žáky jsou jistě žáci s těžkým, středně těžkým mentálním postižením, případně kombinací více postižení, z nichž alespoň jedno je mentálního charakteru. Rovněž se sem řadí autisté, pokud jde o středně těžké nebo těžké postižení nebo takové, které je sice lehké, ale v realitě znemožňuje účast na výuce v běžné základní škole.

Stav takového žáka by měli velmi pečlivě posoudit odborníci ze školského poradenského zařízení (tedy tzv. pedagogicko-psychologické poradny). Mají zkušenosti z praxe s tím, jak je dítě způsobilé ke školní docházce - vydávají například posudky pro odklady školní docházky nebo doporučují třeba asistenta pedagoga nebo osobního asistenta žáka. Spolupracují s danou základní školou, respektive dokonce už s mateřskými školami (co se týče připravenosti žáka k nástupu do školy). Jedná se tedy o velmi zkušené odborníky, kteří mohou situaci žáka nezávisle posoudit.

Další posouzení by také provést samotná základní škola, zda je vůbec schopna, s vynaložením přiměřeného úsilí, takového žáka vzdělat. Nejedná se tedy o návod, aby školy žáky, byť i s malým postižením plošně odmítaly. Naopak, školy v hlavním vzdělávacím proudu by měly mít takovou podporu, jakou potřebují, ke vzdělání co největší části populace. Ale existují určité limity pro snahu vzdělávat žáky v běžných základních školách.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak vysvětlíte všechny ty kauzy a papalášské chování?

Přijde mi, že víc než pro blaho Pražanů pracujete pro vlastní blaho, že plýtváte penězi nás všech a chováte se jako papaláši. Vždyť v poslední době je to ve vedení Prahy jeden skandál za druhým. A co s tím vy jako primátor děláte? A vůbec nemyslíte, že jste snad nejméně výrazný primátor Prahy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

11:02 Paroubek (ČSSD): Seriozní politické jednání vypadá jinak

Komentář předsedy ČSSD k vyjednávání o účasti strany na projektu STAČILO!