Ministři Richard Brabec a Dan Ťok (životní prostředí a doprava) usilovně a bezvýsledně jednají s bruselskou administrativou, aby se mohly použít již existující posudky a nemusely se dělat nové, které znamenají několikaleté zdržení a ohrožení čerpání evropských fondů na tyto stavby.
Ač jde o prioritu státu, premiér Bohuslav Sobotka se ve vyjednávání neangažuje, snad proto, že jde o problém ministrů za konkurenční ANO. Kdyby se nepovedlo vyjednat výjimku, vinu by ANO mohlo svalit na něj.
Připomeňme si však, že si tuto novelu zákona schválila koalice sama. Ministři Brabec i Ťok údajně ujistili před hlasováním poslance, že se novela EIA nebude vztahovat na již vydané posudky a stavby. Sám mám čisté svědomí, hlasoval jsem proti, ale fascinuje mne naivita vládních poslanců, ne snad že věřili svým ministrům, ale že všichni skočili na lep zeleným byrokratům v Bruselu. Nové posudky EIA, to je nejenom odložení a možná nerealizování některých dopravních staveb, což je cíl některých aktivistů, ale hlavně stovky a stovky milionů pro posuzovatele vlivů na životní prostředí a jejich subdodavatele. Ministři Ťok a Brabec dnes objíždějí republiku, svalují vinu na minulé vlády a slibují, že zdržení staveb nemusí být v letech, ale pouze v měsících. Slibem nezarmoutíš.
A tak se budou dál hromadit křížky podél úzké silnice z Budějovic do Dolního Dvořiště. Úředníkům v Bruselu to přeci nevadí. Hlavní je dobře posoudit vliv nové silnice na životní prostředí. A také se potvrzuje heslo: za vším hledej peníze.
Ing. Tomáš Jirsa, MBA
senátor PČR
krajský zastupitel
neuvolněný starosta města
místopředseda regionálního sdružení
předseda oblastního sdružení
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV