Kalina (KDU-ČSL): Málo peněz na boj proti suchu a pro malé obce. Lidovci nepodpořili rozpočet kraje

26.12.2016 10:11 | Zprávy

Výhrady k rozpočtu kraje, k nečekanému „přihození“ 40 milionů na výcvikový objekt záchranky i vyjádření k zrušené zastávce rychlíků v Křižanově. I to zaznělo z úst opozičních zastupitelů za KDU-ČSL při jednání zastupitelstva Kraje Vysočina.

Kalina (KDU-ČSL): Málo peněz na boj proti suchu a pro malé obce. Lidovci nepodpořili rozpočet kraje
Foto: jihlava.cz
Popisek: Náměstek primátora města Jihlavy ing. Jaromír Kalina

„V rozpočtu kraje je řada pozitiv. Ale nechápeme, proč v dobré ekonomické kondici kraj ukládá 230 milionů do rezervy, místo aby víc podpořil obce v boji proti suchu, konečně rozjel efektní propojení dopravy v kraji, víc dotoval malé obce (Program obnovy venkova) a vlastníky kulturních památek, které přirozeně budují povědomí k Vysočině. Malým obcím bylo přidáno jen přes 15 tisíc ročně,“ vysvětlil kritický postoj lidoveckých zastupitelů předseda klubu Jaromír Kalina.

Toho pobavil výrok koalice o tom, že připomínky KDU-ČSL k rozpočtu byly částečně přijaty. „Ve dvou případech vůbec, v jednom opravdu částečně,“ dodal Kalina. Lidovci navrhli 51 milionů na posílení Programu obnovy venkova – přitom STAN nakonec prosadilo jen 11 milionů. Dále KDU-ČSL požadovala 9 milionů na boj proti suchu, ale její návrh si osvojilo ANO a snížilo ho o dva miliony. A tři miliony na obnovu kulturních památek přijaty nebyly vůbec.

Poslanec Vít Kaňkovský se pozastavil nad dvojnásobným nárůstem peněz na stavbu výcvikového střediska letecké záchranky. „Od začátku projekt podporujeme, ale stálo by za to diskutovat, proč je navýšen o 40 milionů. Navíc zatím nemáme rozkryté provozní náklady ani otázku, zda by o zařízení měly zájem i jiné kraje,“ řekl Kaňkovský, který se také zeptal, jaké má nové vedení kraje postoj ke kamennému hospici, který i při dalším veřejném fóru problémů kraje získal čelní místo.

„Jestli pokračuje rezervovaný nebo odmítavý postoj kraje z minulého období, se ptáme proto, že se nyní hovoří o nové dotaci ministerstva ve výši desítek milionů korun právě na stavbu kamenných hospiců,“ vysvětlili Kaňkovský a Kalina s tím, že hejtmanovi tuto informaci pošlou, a vybídli k diskusi o systémovém řešení dotací do hospicové péče.

U Plánu dopravní obslužnosti kraje na roky 2017-2021 tlumočil starosta Oslavice Pavel Janoušek nesouhlas obyvatel Velkomeziříčska s rušením rychlíkové zastávky v Křižanově. Navrhl usnesení, aby rada kraje jednala o obnovení rychlíkové zastávky v Křižanově co nejdříve. Hejtman učinil veřejný příslib, že se rada kraje problému bude věnovat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Marek Novák, MBA byl položen dotaz

Dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky

V tom s vámi naprosto souhlasím. Můžete mi ale teda vysvětlit, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. PS: Kritizujete Kupku, ale objektivně nemyslíte, že je to jeden z mála ministrů, co rozumí tomu, co dělá ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

9:15 Vích (SPD): Drony, vrtulník a sociální dávky – co ještě pro Ukrajinu?

Válka mezi Ruskem a Ukrajinou se dostává do fáze buď ještě větší eskalace, nebo spíš utlumení po nás…