Kohoutek (SPD): Chceme, aby i do nejmenších obcí v Pardubickém kraji zajížděly minibusy

18.09.2020 18:08 | Zprávy

Ptáte se, kde vezeme na naše plány ohledně dopravy peníze? Kraj totiž „že nemá, že nedá, že je o ně zle“, jak se zpívá v písničce Pod dubem, za dubem. Naše hnutí bude ve Sněmovně tlačit na změny zákonů. Dejte nám prosím v říjnu důvěru i v kraji.

Kohoutek (SPD): Chceme, aby i do nejmenších obcí v Pardubickém kraji zajížděly minibusy
Foto: SPD
Popisek: Jiří Kohoutek byl do Poslanecké sněmovny PČR zvolen za hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD). Z druhého místa kandidátky se v říjnových volbách uchází o zvolení do Zastupitelstva Pardubického kraje.

Nejkomplikovanější a nejproblémovější kompetencí krajských samospráv je zřejmě oblast dopravy. Obsahuje v sobě jak část týkající se správy krajských komunikací (silnice II. a III. třídy), tak i dopravní obslužnost, tj. veřejnou autobusovou a vlakovou dopravu na území krajů. Řekněme rovnou, že svěřit tuto kompetenci krajům byl velmi nešťastný a nesprávný krok. V současné době tu totiž máme tři úrovně správy a výstavby silnic: centrální státní, zastřešovanou Ředitelstvím silnic a dálnic, již zmíněnou krajskou a ještě obecní, zabývající se místními komunikacemi na území jednotlivých obcí.

Kdyby tisíc řidičů…

Celý výše zmíněný systém tak, podle ekonomické síly a politických či manažerských schopností jednotlivých subjektů, generuje stovky různých „dopravních politik“ v rámci státu s jediným výsledkem. Tím je chaos, věčné dopravní uzávěry, miliony korun vyhozené oknem a mnoho míst zcela odříznutých od spojů veřejné dopravy. Vše financují naši občané, přičemž dostupnost dopravních služeb je pro ně stále horší. Nebezpečnou časovanou bombou v základech krajských dopravních politik je i u nás v Pardubickém kraji kritický nedostatek řidičů autobusů a vlakových strojvůdců. Podle informací Sdružení dopravních podniků postrádá 19 největších měst v Česku aktuálně asi tisíc řidičů městské hromadné dopravy. Problémem je i vysoký věkový průměr, respektive „stárnutí“ těch stávajících. Město Pardubice uvádí dokonce průměrný věk řidičů MHD 53 let, což je nejvíce v rámci celé republiky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Kde je podle vás příčina toho, že je EU opět na druhé koleji, jak píšete?

Jak to změnit nebo je to podle vás důvod, proč by měla být EU rozpuštěna? Protože co kdy politici v EU dokázali vyřešit?! A není na čase, aby lidé měli možnost volit i EK, které podle mě rozhoduje o všem, ale jako voliči ji nemáme šanci ovlivnit její složení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Hnutí SPD podporuje protesty zemědělců, EU i Fialova vláda selhaly

23:08 Rozvoral (SPD): Hnutí SPD podporuje protesty zemědělců, EU i Fialova vláda selhaly

Všichni si dobře pamatujeme na protestní demonstrace z počátku minulého roku, kdy zemědělci v rámci …