Nově budou moci být takto označené pouze výrobky, které projdou certifikací. Podle europoslance a kvestora Evropského parlamentu Marcela Kolaji umožní pravidla zákazníkům, aby dělali skutečně informovaná rozhodnutí.
“Prakticky každá značka oblečení má dnes svou “udržitelnou” kolekci. Spousta firem zase vydává své zboží za klimaticky neutrální na základě takzvaných offsetů, neboli schémat, které mají kompenzovat uhlíkovou stopu. Bohužel, ne vždy jsou tato tvrzení založená na realitě. Často to je jen způsob, jak na produkt nalepit o řád vyšší cenovku a ještě tím přilákat zodpovědné zákazníky,” popisuje Kolaja, který v Evropském parlamentu působí ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV