Domažlice, Klatovy, Horažďovice, Strakonice nebo Vodňany. Všechna tato města a mnohá další spojuje silnice 2. třídy I/22, která celá léta trpí zvýšenou intenzitou automobilové dopravy. Tu způsobilo zpoplatnění silnice 1. třídy I/20. Výsledek? Prach, hluk a v neposlední řadě nebezpečí pro chodce i obyvatele obcí. Na tuto skutečnost Pirát Lukáš Kolářík společně se starosty dotčených obcí upozorňovali ministerstvo dopravy i expremiéra Babiše dlouhodobě. Po 2 letech konečně došlo k průlomu.
„Resort dopravy zpoplatňuje k 1. červenci 2022 silnici I/22, takže se část dopravy přirozeně přesune tam, kam patří - na silnici 1. třídy I/20. Dojde tím ke snížení intenzity dopravy v místech, kde to lidi trápí nejvíce,” uvádí Lukáš Kolářík, který ještě coby opoziční poslanec tlačil tehdejšího ministra Karla Havlíčka k nápravě. „Trvalo to 2 roky a jedny volby, nakonec se ale podařilo prosadit opatření vyhánějící z vesnických cest kamiony, které si cestu vybíraly ve snaze ušetřit náklady za mýto. Každý den jsme jen zbytečně riskovali, že někdo přijde k úrazu. V celém obvodu zmiňované silnice I/22 žijí lidé. Navíc zvýšená frekvence dopravy vede k vyšší prašnosti, hluku a otřesům, které jsou nepříjemnými překážkami v každodenním životě. Následky se ale nyní konečně podařilo alespoň částečně zvrátit,” uzavírá Pirát, náměstek ministra vnitra, a katovický zastupitel Lukáš Kolářík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.