Kolovratník (ANO): 600 miliard do rychlé železnice

10.03.2020 7:33 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k modernizaci dopravy

Kolovratník (ANO): 600 miliard do rychlé železnice
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

600 MILIARD DO RYCHLÉ ŽELEZNICE.

Je to hodně nebo málo?

Spousta z Vás se mě ptá, jaké budou náklady na výstavbu vysokorychlostních tratí a jestli má vůbec smysl, aby je měla tak malá země jako Česko.

Úplně přesná čísla vzejdou až ze studií proveditelnosti, ale celkový rámec je celkem jasný. Podle prvních odborných odhadů kolegů ze Správa železnic, státní organizace a také podle zahraničních profesionálů se jedná o částku necelých 600 miliard Kč.

Ano, je to skutečně velká suma peněz. Souhlasím, ale zároveň dodávám – má to smysl! Vysokorychlostní tratě totiž nemůžeme vnímat pouze jako dopravu z bodu A do bodu B ?? Ne, takhle je to špatně. Vnímejme tuto příležitost jako možnost, jak lidem zlepšit životy. Díky vysokorychlostnímu cestování už přestane hrát zásadní roli vzdálenost nejen mezi největšími českými městy, ale díky napojení na evropskou vysokorychlostní síť i mezi evropskými metropolemi.

Vysokorychlostní tratě otevřou nové příležitosti i pro naši ekonomiku. Lidé už nebudou vázaní pouze na práci ve svém městě, ale naopak. Vzhledem ke snížení dojezdové doby budou moci pracovat kdekoliv. Představte si, že cesta z Prahy do Brna bude trvat hodinu. Vzniknou nové příležitosti i pro české firmy.

S příchodem vysokorychlostních tratí můžeme očekávat příchod dalších turistů. Na první pohled se to může zdát, jako zanedbatelná skutečnost. Určitě ale není. Vždyť si jenom uvědomme, kolik evropských států těží z turistického ruchu a jak významný podíl toto odvětví má na jejich HDP. Navíc centrem turismu už nebude pouze Praha. Přeci jenom, proč by turisté nezavítali do Brna nebo i našich Pardubic? Myslím si, že Česko není jenom Praha a spousta našich měst je krásných.

Představte si, jak moc uleví vysokorychlostní tratě i silniční dopravě. Lidé díky rychlosti vymění své automobily za pohodlí rychlých vlaků. Silnice a hlavně dálnice již nebudou tak přeplněné a dočkáme se plynulejší dopravy bez výrazných zdržení. Navíc lidé ušetří čas za volantem a mohou ho využít k práci nebo ke studiu.

Výhod vysokorychlostních tratí je spousta. A to jsme ještě neotevřeli téma ekologie, uvolnění kapacity pro nákladní, železniční dopravu atd…

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Na příspěvku na bydlení stát oproti loňsku vyplatil o 9,4 miliardy víc

8:02 Okamura (SPD): Na příspěvku na bydlení stát oproti loňsku vyplatil o 9,4 miliardy víc

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k příspěvku na bydlení.