Proč chodit dlouze kolem horké kaše. DPMP jsme za ty čtyři roky poctivé práce posunuli o pořádný krok vpřed! V Pardubicích není prakticky nikdo, kdo by nevěděl, že máme dvě nové trolejbusové tratě. Navíc jsme postupně pořídili dvě desítky nových trolejbusů a autobusů, které jsou již standardně vybaveny celovozovou klimatizací.
S předsedou představenstva dopravního podniku Robertem Klčo jsme se shodli, že došlo ke zvýšení cestovního komfortu díky příjemnému klimatizovanému prostředí uvnitř vozu, které jistě cestující ocení především v letních měsících. Díky nákupu nových vozidel se nám rovněž podařilo výrazně zvýšit procentuální zastoupení nízkopodlažních vozů v našem vozovém parku. Aktuálně dopravní podnik provozuje 90 % nízkopodlažních autobusů a 95 % nízkopodlažních trolejbusů.
Víte ale, z čeho mám upřímně největší radost? Z hybridních trolejbusů! Tahle věc je novinkou letošního roku! Pro jejich zakoupení jsme se společně s kolegy z představenstva rozhodli někdy před dvěma lety. Řekli jsme si, že v některých případech na okraji města by mohlo být lepší koupit bateriové vozy, než stavět drahou trolejbusovou trať. Díky tomu, že trolejbus jede velkou část své tratě centrem „pod dráty“, dochází během jízdy k nabíjení akumulátorů a když dojede na konec, jednoduše sběrače stáhne a pokračuje v jízdě na baterie.
Jsem rád, že z provozu těchto supermoderních trolejbusů nemáme radost pouze my, politici, ale i občané. Mám konkrétní pozitivní ohlasy například od obyvatel Černé za Bory, kteří díky tomuto kroku už nemusí přestupovat na autobus a jezdí přímou linkou. Obyvatelé tak uspoří spoustu času, což je motivuje k častějšímu využití hromadné dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV