Já se moc omlouvám a děkuji, že jsem se mohl rychle přihlásit. Já také chci, abychom to první čtení stihli, ale ještě pár minut máme. Rád bych poděkoval panu poslanci Michálkovi za jeho slova, protože tady opravdu došlo k politické dohodě a ze strany Ministerstva dopravy - teď mluvím za podvýbor pro dopravu - ten návrh byl prezentován už loni na podzim, před vánoci, zástupcům všech politických klubů, ten jeho ideový záměr. Prodiskutovali jsme to i na podvýboru pro dopravu. Jediné, co tady v tuto chvíli chci říct - řada z nás dostala dopisy od těch, řeknu tradičních taxislužeb, které namítají nebo cítí velký problém v tak zvané odpovědnosti zprostředkovatele, že nebude vymahatelné, jak ti taxikáři, kteří pod nimi pracují nebo jsou registrováni, jak bude kontrolováno, jestli opravdu mají všechny náležitosti. A tady chci odpovědět i pro stenozáznam a pro veřejnost, že ta novela na to myslí, pamatuje, je to popsáno v § 34c odst. 3, kde bude zajištěn tzv. dálkový on-line přístup. Tak to je odpověď na tu písemnou komunikaci, kterou jsme od taxikářů obdrželi, řeknu s takovými těmi výhrůžkami o stávkování a podobně.
Jinak celá ta novela opravdu dává taxislužbám na výběr, jestli budou těmi tradičními nebo novými digitálními. Každé z těch rozhodnutí bude mít své plusy a minusy a za sebe, i z podvýboru pro dopravu, cítím, že za tím je většinová politická shoda, takže věřím, že po relativně drobných úpravách v rámci druhého čtení tady ten zákon bude úspěšný a bude ve Sněmovně schválen. I já chci těmito slovy zástupcům Ministerstva dopravy poděkovat, protože ta pracovní skupina opravdu rok velmi pečlivě na tom zákonu pracovala.
Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV