Žádné kecy. Tady to je černé na bílém. Společně s pardubickým primátorem Martinem Charvátem jsme se sešli se zástupci Ministerstvo obrany České republiky a Ministerstvo dopravy. Důvod? Klíčová rozvojová témata z pohledu města. Postupně jsme se tak věnovali splavnění Labe do Pardubic, trasování jihozápadního obchvatu nebo smluvním závazkům ve vazbě na „Červeňák“. Některé informace jsou poměrně zásadně. Běžte si proto udělat a pojďme se na to vrhnout.
Splavnění Labe do Pardubic představuje pro naše město obrovskou příležitost s potenciálem pro komerční i rekreační využití. Pro jeho splavnění je zcela zásadní vybudovat plavební stupeň Děčín a Přelouč. Vodní cesty představují zajímavou alternativu k silniční nebo železniční dopravě. Jsem si proto jistý, že role vodní dopravy bude do budoucna stále zásadnější. Rozvojem vodní dopravy a možnostmi využití Labe by se nově mohla zabývat pracovní skupina. Koordinace je pro takto důležitou oblast naprosto zásadní. Klíčoví aktéři musí společně komunikovat a vzájemně se informovat o svých plánech a záměrech. S náměstkem ministra dopravy Luďkem Sosnou jsme se proto dohodli, že zřídíme pracovní skupinu, která se bude této oblasti věnovat.
Společně se mnou, pardubickým primátorem Martinem Charvátem a náměstkem Luďkem Sosnou bude v pracovní skupině zástupce Ředitelství vodních cest České republiky, které by v tomto případě mělo plnit roli hlavního partnera. Ve skupině tak bude zástupce samosprávy, legislativy, ministerstva a státního investora. Kromě koordinace bude mít pracovní skupina na starost například rozvoj rekreační plavby, jejíž atraktivita je v posledních letech na vzestupu.
Mluvili jsme ale i o jiných tématech. Pardubice trápí nadměrné dopravní zatížení. Řešením tohoto problému je vybudování potřebných silničních obchvatů. Jedním z nich je jihozápadní, který povede v těsné blízkosti armádního letiště. Ministerstvo obrany, jakožto nadřízený orgán Armádě ČR, má tak zásadní vliv na konečnou podobu vedení jeho trasy. Ředitelka Odboru správy majetku sekce nakládání s majetkem Eva Burešová potvrdila, že letiště je z jejich pohledu zcela klíčové ?? Z tohoto důvodu tak připadá v úvahu již pouze „jižní varianta“ trasy obchvatu. Tato informace je zásadní. Na základě této zprávy může začít Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD pracovat na vyústění a napojení trasy.
A na ministerstvu obrany ještě zůstaneme. V roce 2017 jsme od ministerstva získali bezplatným převodem pozemky v přírodní lokalitě Červeňák. Součástí bezplatného převodu je závazek využívat areál po dobu následujících dvaceti let k veřejným účelům nebo například k vybudování silniční propojky. V opačném případě jsme vystaveni udělení až půl milionové sankce za každý rok. Nyní je však jasné, že z důvodu vedení trasy jihovýchodního obchvatu tuto propojku nebudeme realizovat a jednáme proto o dodatku, který by tuto povinnost nahradil. Osobně vítám vstřícný přístup ministerstva a jejich ochotu o těchto změnách jednat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV