Kolovratník (ANO): Umožněme rozvoj regionálních letišť

04.10.2019 6:33 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu k podpoře regionálních letišť

Kolovratník (ANO): Umožněme rozvoj regionálních letišť
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Umožněme rozvoj regionálních letišť. Stát ušetří a navíc podpoří rozvoj regionů!

Věděli jste, že podle statistik v Česku každý měsíc roste počet cestujících o pět procent?* Je zajímavé, že přitom současná kapacita našeho největšího Letiště Václava Havla je plně vyčerpána. Vzhledem k situaci tak logicky vyplývá, že musí dojít k zastavení tohoto trendu, nebo ke kolapsu. Tohle opravdu chceme?

V letní sezoně 2018 nabírala letadla v Praze v průměru až 28 minut zpoždění z důvodu nedostatku kapacity na odbavování cestujících a zavazadel. Kdo potřeboval stihnout navazující letadlo, měl často velký malér. Jestli ze zpoždění nechceme udělat pravidlo, nezbývá nám nic jiného, než investovat až 27 miliard korun a k tomu postavit další runway. Sám sebe se proto musím ptát, opravdu zde nemáme jinou možnost?

…Máme! A jak už to bývá, řešení je přitom tak jednoduché. Alternativou k pražskému letišti jsou regionální letiště. Jedno z nich je pouhou hodinu jízdy vlakem od Prahy. Přijde mi na tom všem úsměvné, že v centru Prahy budete plus mínus skoro za stejný čas s tím rozdílem, že si ušetříte hromadu nervů.

Přiznám se, že moc nerozumím, proč „přetížené letiště“, které odbavuje lety s průměrným zpožděním půl hodiny, nabízí kapacitu například nízkonákladovým společnostem. Proč se nezaměří na výnosnější business a linky nízkonákladovek nepřenechá například našemu pardubickému letišti? Kromě toho, že to pomůže letišti samotnému, přispěje to i k ekonomickému rozvoji našeho regionu.

Letiště Pardubice od roku 2016 vykazuje pravidelný nárůst cestujících. Máme nový a moderní terminál pro cestující, který splňuje nejpřísnější normy na zabezpečení. Spojení na vlakové nádraží je v řádu pár minut a v Praze je cestující za hodinu. Rozumím tomu, že změnit tento trend nebude jednoduché. Osobně ale hlásím, že mám chuť to změnit a jsem připravený přiložit pomocnou ruku k dílu. Už brzy se proto setkám s vedením pražského letiště a společně probereme možnosti vzájemné spolupráce. O výsledku Vás budu samozřejmě informovat :-)

*EDIT: Jedná se o údaj podle statistiky Airport Council International

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Ne, Fialova vláda nedělá, co je třeba

22:14 Schillerová (ANO): Ne, Fialova vláda nedělá, co je třeba

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vládě Petra Fialy.