Tak pane předsedající, děkuji za slovo. Přeji dobré dopoledne.
No já se svým návrhem, kolegyně, kolegové, vlastně prožívám takové malé déja vu, protože se pokusím navrhnout a požádat vás o zařazení nového bodu, naprosto stejného, který jsem tu navrhoval už na jednom z našich předchozích zasedání v úterý 24. ledna. Bohužel neúspěšně. A bohužel tak, jak se posunul čas, už vlastně, jestli dobře počítám, o tři týdny, tak ta situace - nebo o dva týdny přesně, tak ta situace je prakticky stejná, možná ještě trochu horší. A hned vysvětlím.
Ten název bodu mluví za vše, nazývám ho - nejistý rozpočet Ministerstva dopravy a ohrožení výstavby. A já jenom mohu zopakovat argumenty, které jsem tady přednesl toho 24. ledna. My jasně říkáme a vysvětlujeme už od loňského podzimu, že projednávání jak státního rozpočtu, tak navazujícího rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na jednu stranu zní a může znít dobře. Je to oněch avizovaných 150, více než 150 miliard korun.
A víte, že ve veřejných vyjádřeních jsme jak já, tak teď v tuto chvíli předsedající pan místopředseda Karel Havlíček, jsme kvitovali, že tato vláda navazuje na to vysoké tempo výstavby dopravní infrastruktury, které jsme nastavili my, které jsme pro vás připravili. Ale že ta veřejná, veřejně proklamovaná čísla mají jeden ohromný háček. A ten háček, že se jmenuje 30,7 miliardy korun. Tedy zhruba plus minus 20 % celkového rozpočtu SFDI.
Znovu trpělivě upozorňujeme tady na ten ohromný problém, který potenciálně má Ministerstvo dopravy, ten resort před sebou. A to je v tuto chvíli stále nezajištěných 30,7 miliardy korun, které - když jsme o tom mluvili při prvním, druhém, třetím čtení státního rozpočtu a rozpočtu SFDI, tak byly i v oficiálním zdůvodnění Ministerstva dopravy komentovány, takže přesné parametry půjčky, půjček z Evropské investiční banky, popřípadě z vydaných dluhopisů Státního fondu dopravní infrastruktury, že budou upřesněny ty parametry, jak budou vypadat ty podmínky toho, za které si stát půjčí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.