V prvním případě se jedná o přísnou a kontroverzní normu EURO 7, v tom druhém jde o úplný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Jasné důkazy toho, jak česká vláda hraje reál politiku dvojí tváře. V Bruselu se snaží zalíbit, přitom však poškozuje vlastní občany. Z veřejných zdrojů je lehce ověřitelné, jak vláda lidem lže a jak koaliční strany bez zábran porušují vlastní předvolební sliby.
Nejdříve ona přísná norma EURO 7
„Přijetí návrhu v předložené podobě bude mít fatální dopady na zaměstnanost u finálních výrobců i v dodavatelských řetězcích. Hrozí, že by v rámci EU o práci přišly statisíce lidí. Škoda Auto upozorňuje, že pokud bude návrh přijat v předložené podobě, dojde k uzavření řady výrobních závodů nejenom v Česku, ale i v dalších zemích, například v Maďarsku či v Polsku,“ uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.
A nejen to. Norma, která má začít platit už od července 2025, bude mít dopad nejen na nová vozidla, ale zároveň již i na ta homologovaná. To je ale ohromný problém, protože vyráběná auta od tohoto data budou muset splňovat nová pravidla, ačkoliv budou mít homologaci podle tou dobou již starých norem. „To v podstatě není možné stihnout. Nemůže to stihnout žádná automobilka a já nevím, jestli je to ignorance nebo arogance Evropské komise, ale jsem tímto faktem velmi zklamán,“ dodává Martin Jahn ze Škoda Auto v rozhovoru pro Seznam.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Martin Kolovratník
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV