Dobrý den, vážená paní předsedající, dámy a pánové. Já se omlouvám, že nemám ochranu úst, ale jsem týden po prodělaném Covidu a jsem testován a opravdu bych to neudýchal.
Takže byste mě asi dlouho neposlouchali. Chtěl bych se tady vrátit k tomu zákonu, který tedy má nějakým způsobem umožnit školám fungovat v případě, že budou mít buď velkou pozitivitu žáků, ať to bude na omikron, nebo na nějakou jinou verzi Koronaviru. Nicméně si myslím, že ten nástroj je potřebný. Na druhou stranu si musíme říct, že všechna tato opatření dělají obrovský problém všem rodičům, kteří mají ty děti ve školách.Ten další pohled je ten, že ty děti, které tedy vyjdou jako pozitivní, tak mnohdy, nebo spíše v 99 %, v podstatě ani nezjistíte, že mají nějaké příznaky, protože ta dětská imunita je zcela odlišná od té imunity dospělých lidí. Vím, že je tedy potřeba zabránit nějakému dalšímu šíření, ale k tomu stejně bohužel dochází v těch rodinách, kde ty děti žijí.
V této době nefungují nějakým standardním způsobem družiny ve školách, protože tam jsou ty děti nějakým způsobem separovány podle tříd a tak dále a neumožňují to v podstatě všechna ta opatření, která hygienické stanice a Ministerstvo zdravotnictví nastavilo. Takže bohužel rodiče místo toho, aby ráno předali děti do družiny, tak musí čekat třeba půl, tři čtvrtě, hodiny, než je učitelé převezmou do prezenční výuky, tedy přímo do tříd a to tak, aby se ty děti nepotkávaly někde v té družině. To si myslím, že je poměrně velká zátěž pro pracující rodiče, protože každý ztratí minimálně hodinu až dvě tady tímto opatřením.
Co se týká distanční výuky, rotační výuky a prezenční výuky, tak bych tady určitě podpořil to, co říkal pan Kettner. Protože je jednoznačně potvrzeno, že ty sociální vazby, které tam ty děti mezi sebou mají, tak to nic nenahradí, žádná obrazovka a nic. Co se týká rotační výuky, kdy tedy chodila polovina a polovina tak, aby se děti minimálně potkávaly, tak to bylo to lepší řešení, než ta distanční výuka, ale zase to bylo náročné na učitele. Protože na jedné straně měli ty distanční děti, které byly doma u té obrazovky a na straně druhé měli ty žáky přímo u sebe v těch třídách. Takže to bylo velmi náročné pro ten učitelský sbor.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.