Politici při rozhodování musí zvážit i hodnotu svobody člověka jako základní hodnotu s tím, že tato svoboda nemůže být omezena jen vágním odvoláním na předběžnou opatrnost, když skrytým důvodem omezení práv lidí bylo vyvolání atmosféry strachu s cílem miliardového obohacení pro kšeftaře s rouškami, testy a vakcínami.
Vyhlašování nouzového stavu
Je třeba ústavně ztížit vyhlašování nouzového stavu. Dnes tak může činit vláda. Nouzový stav je pod kontrolou Poslanecké sněmovny, kde má zpravidla vláda většinu. Taková kontrola není účinná, protože vládu a Poslaneckou sněmovnu ovládají tytéž politické strany.
Do budoucna je lépe, aby se na vyhlášení nouzového stavu shodly 2 subjekty – prezident a vláda. Tedy nouzový stav by měl vyhlašovat prezident na návrh vlády s tím, že by jej kdykoliv mohl zrušit prezident sám, vláda a i Poslanecká sněmovna. Prezident jako individuální orgán je dostatečně akceschopný, má vlastní přímou demokratickou legitimitu od voličů. Není zpravidla politicky propojen s většinou vlády tak, jako většina Poslanecké sněmovny.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Doc. JUDr. Zdeněk Koudelka, Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
COVID
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Další informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: PV