Dopravní podnik ročně přichází o desítky milionů korun kvůli nevýhodné smlouvě o provozování reklamních ploch na majetku DPP. Těží z toho společnost RENCAR, která se o reklamní plochy stará od 90. let. „Na základě znaleckého posudku renomované znalecké kanceláře jsme dospěli k jednoznačnému závěru, že jenom za rok 2013 se RENCAR na náš úkor bezdůvodně obohatil o desítky milionů korun,“ tvrdí Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
„Máme reálné podezření, že se RENCAR mohl na úkor DPP bezdůvodně obohacovat i v jiných letech. Uděláme vše pro to, aby tyto nároky nebyly promlčeny,“ doplňuje Dalibor Kučera, vedoucí Právního odboru DPP.
Podle analýz DPP je smlouva o pronájmu ploch pro reklamní činnost z 31. ledna 1997 s RENCARem neplatná od počátku. „Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami DPP pouze jeden člen představenstva, měli být dva, a vykazuje řadu dalších vad,“ zdůrazňuje Martin Gillar, předseda představenstva a generální ředitel DPP.
Vedení DPP má v boji s RENCARem podporu i ve vedení pražského magistrátu. „Chci, aby Dopravní podnik získával z reklamy mnohem víc než teď. Dlouhodobě jsem upozorňovala na fakt, že kromě neplatnosti je smlouva pro DPP i nevýhodná. Znalecký posudek to jen potvrdil. Netransparentní smlouva s RENCAREM je jedním z mnoha kostlivců, které mi bohužel zanechali moji předchůdci,“ říká Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
Vypořádání se s firmou RENCAR je pro současné vedení DPP dalším krokem k posílení transparentnosti fungování největší pražské firmy, která zaměstnává téměř 11 000 pracovníků. Důkazem toho, že se úsilí vyplácí, je nedávné vítězství DPP v žebříčku transparentnosti 36 městských obchodních společností z České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV