Krnáčová (ANO): Vyžadovat řešení formou stávky je nepřípustné

05.02.2018 22:13 | Zprávy

Primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová dnes uspořádala konferenci s názvem „Taxislužba v době moderních technologií“. Konference se zúčastnili zástupci Prahy, dotčených ministerstev a provozovatelů taxislužeb a také digitálních platforem Liftago, Uber a Taxify, jejichž činnost je již dlouho předmětem sporů. Diskutující se setkali v primátorské rezidenci na Mariánském náměstí.

Krnáčová (ANO): Vyžadovat řešení formou stávky je nepřípustné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Adriana Krnáčová

V úvodním slově pražská primátorka vyzvala ke společnému dialogu, ale zároveň vytkla oběma stranám jejich přístup k řešení problému. „Vyžadovat řešení formou stávky je nepřípustné. Nevím, v jaké realitě ti lidé žijí, ale tím, že budou blokovat Prahu, se jejich pozice nevylepší a spíše to bude mít opačný efekt,“ řekla na adresu stávkujících taxikářů Adriana Krnáčová. Na druhou stranu zástupcům Uberu vytkla, že Česká republika je vedle Ukrajiny, Polska a Slovenska jednou ze čtyř zemí, kde Uber umožňuje provozovat službu i řidičům bez platné licence, a tím zcela jednoznačně obcházejí zákony České republiky.

Moderování diskuse se ujal Patrik Nacher, poslanec a pražský zastupitel, který se problematikou taxi dlouhodobě zabývá. Problém současného stavu shrnul do výstižné věty: „Když něco vypadá jako slepice a chová se to jako slepice, tak to prostě je slepice. Není tedy důvod rozdělovat taxi do různých variací,“ a dále pokračoval: „Řešením je jednoznačně deregulace stávajících povinností taxislužby, a to vzhledem k využívání moderních komunikačních technologií, ale zároveň tyto povinnosti a pravidla vyžadovat po všech subjektech, které působí na trhu přepravy osob.“

Primátorka Krnáčová si postěžovala na liknavost Ministerstva průmyslu a obchodu, které k celé věci dlouhou dobu zaujímalo velmi vlažný postoj a schovávalo se za očekávané rozhodnutí evropského soudu. „Jsem ráda, že se Ministerstvo průmyslu a obchodu konečně rozhoupalo, ale zároveň nedovedu pochopit, proč muselo celou věc nechat zajít tak daleko, když o problematice víme tři roky. V ostatních zemích přistoupili k regulaci bez rozhodnutí evropského soudu a ten jejich kroky teď potvrdil,“ připomněla primátorka Krnáčová.

Na závěr svého vystoupení primátorka opakovaně apelovala na provozovatele taxislužeb, že blokovat Prahu rozhodně není řešení a na svou stranu si tímto krokem nikoho nezískají.

Všichni diskutující se shodli na tom, že regulace není v kompetenci Magistrátu hlavního města Prahy, který se jako jeden z mála problematikou taxislužby soustavně zabývá, ale konat musí zejména příslušná ministerstva.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bartoš (Piráti): Šmírování soukromé komunikace z pera Evropské komise opět ve hře

22:31 Bartoš (Piráti): Šmírování soukromé komunikace z pera Evropské komise opět ve hře

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ChatControl z pera Evropské komise.