No, a teď bez pohádek. Před nedávnem se v éteru objevila informace, že se Tesco přidává ke konkurenčním řetězcům Lidl a Billa, a všichni tři před Vánocemi nebudou před svými obchody prodávat živé kapry. Údajně chtějí inspirovat ostatní k odpovědnějšímu a ohleduplnějšímu přístupu, a také hledat „udržitelnější řešení“. Upozorňují, že si lidé mohou již porcovaného kapra koupit uvnitř supermarketu. Je samozřejmě věcí podnikatele, jakou strategii zvolí, nicméně mi dovolte v několika bodech reagovat.
1. Vždy jde o peníze. Kilogram živého kapra z kádě letos podle serveru kupnisila.cz přijde v průměru na 119 korun za kilogram. Porcovaný uvnitř obchodu vyjde na dvakrát tolik. Jistě, je bez hlavy a vnitřností, nicméně celkově cenově nevýhodný. Filety stojí v průměru 480 korun. Otázku, jakou má zákazník jistotu, že je maso čerstvé, nechávám bez odpovědi.
Nemohu věřit proklamacím o odpovědnosti a ohleduplnosti v realitě, kdy obchodní řetězce mají v tuzemsku vyšší marže, než jejich sesterské prodejny třeba v Německu. Udržitelnost zkrátka něco stojí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV