Za čtyři roky navýšila (Jaroslava Pokorná Jermanová - pozn. red.) výdaje ve veřejné dopravě o 1,5 miliardy, z 2 na 3,5 miliardy Kč. Financování krajů navíc nezohledňuje nárůst obyvatel, jen ve Středních Čechách jde o 200 tisíc obyvatel za posledních 15 let navíc, to nám taky napomáhá. Příjmová stránka kraje se teď díky vládě ještě o miliardu snížila. A teď to hlavní: na jaře jsme žádali ministra Havlíčka o pomoc na dopravu Středočechů za výpadky příjmů během Covidu, nepomohl.
Omezení na lokálkách jsou proto výsledkem jednání ministra Havlíčka. Veřejnou dopravu v kraji tím zařízl a teď se po ní vozí. Místo jednání se Středočeským krajem jezdí na lokálkách, zástupce kraje nezve.
Když jsem ve čtvrtek zjistil, že se na rozpadlém nádraží v Mladé Boleslavi narychlo natírají lavičky a drhnou okna před Havlíčkovým příjezdem, vzal jsem si dovolenou, vyrazil na nádraží za ním. Prostě jsem si pro tu diskuzi přijel bez pozvání, když se s námi nikdo nechtěl bavit, a jako předseda krajského výboru dopravu, jako starosta jednoho ze středočeských ORPéček, situaci řešil. Můj zájem ale je, aby ty lokálky jezdily. Tady můžete vidět, jak to dopadlo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV