Momentálně se v poslanecké sněmovně nachází ve druhém čtení poslanecký pozměňovací návrh k novele drážního zákona, který regionální trati ohrožuje. Mnoho obcí bojuje léta o údržbu a zachování svých regionálních tratí. Návrh je zaměřen na postupné zlikvidování lokálních tratí se slabším provozem. Zavádí nový pojem “zakonzervování trati”. V podání návrhu to fakticky znamená, že stačí, aby se zachoval železniční spodek (násep a propustky). Štěrkové lože, pražce a kolejnice mohou být odstraněny. K obnově tzv. “zakonzervovaných” tratí tak již evidentně nikdy nedojde.
O “zakonzervování” bude moci Správa železnice rozhodnout sama, pokud na trati ročně jezdí méně než 1500 vlaků osobních a 12 vlaků nákladních. Stačí, aby byla splněna jedna z podmínek.
Dosud probíhala o provozu na lokálních tratích diskuse na úrovni samospráv a krajů. Nyní by ani samosprávy podél trati, ani objednatelé (kraje/MD), ani dopravci již nemohli o nenávratné likvidaci železničních trati spolurozhodovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV