Návrh adaptuje do českého práva nařízení Evropské Unie, které řeší neoprávněné zeměpisné blokování (tzv. „geoblocking“), včetně dalších forem diskriminace zákazníka nakupujícího přes internet v rámci vnitřního trhu EU.
Na rozdíl od směrnice o službách, která byla až doposud platná, toto nařízení taxativně vymezuje konkrétní situace, za kterých zákazníkovi z jiného členského státu nesmí být odmítnut prodej zboží či služba. Zároveň zakazuje prodejcům uvádět různé podmínky prodeje a diverzita se nesmí týkat ani konečné ceny za zboží. Nařízení tak narovnává dlouho pokřivená spotřebitelská práva zákazníků jednotlivých členských států napříč Evropskou unií a zároveň posiluje spolupráci v rámci vymáhání tohoto nařízení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV