Čeká nás krásný nový svět, kde nebudou dopravní nehody, kde budeme všichni jezdit stejně rychle a pořádně si za to zaplatíme. Evropský parlament totiž schválil nová nařízení pro omezení rychlosti v celé evropské unii. Od roku 2022. Povinně.
Je to naprosto přesný příklad toho, jak funguje bruselská byrokratická salámová metoda. Přesně takhle to teď dělají s omezením zbraní a zejména nožů. Jak jsme se dostali až do takové situace?
1) Nejdřív se objeví dvě až tři studie, které dávají do souvislosti rychlost a počet úmrtí na silnicích. I když mohou být pravdivé, autoři většinou navrhují další zkoumání a nemají ultimátní závěr.
2) Pak si ale studii vezme do ruky evropský byrokrat, v tomto případě Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) a rozešle to do všech zemí EU a všem politikům s nezávazným návrhem, že by v případě omezení rychlosti mohlo umřít až o 500 lidí týdně méně. Což je ve srovnání s rakovinou nebo pracovními úrazy malé číslo, ale všichni se můžou rozhořčit.
3) Po vlně mediálních výstupů se udělá "pilotní" projekt, třeba ve Francii. Zlepšení nenastane, ale statistika dává možnost vše ohnout, navíc se objeví vedlejší efekt "pozitivního dopadu na klima".
4) Připraví se "zákonodárná" iniciativa, najde se jeden až dva bloudi z Evropského parlamentu, kteří si na tom udělají předvolební kampaň ve svých zemích, a už se jede.
5) Následně udělá ETSC takovou nesmyslnou kampaň za vaše/naše peníze: https://etsc.eu/in-vehicle-technology-vital-to-tackling-sp…/. Všimněte si, že kromě omezení rychlosti a dálkové kontroly je hlavním návrhem měřit rychlost úplně všude.
6) Skončí to tím, co si můžete přečíst nyní v článku: https://www.lidovky.cz/byznys/auto/auta-ovladne-velky-bratr-budou-mit-omezovace-rychlosti-a-alkoholove-zamky.A190315_181856_ln-auto_vlh
Jeden nezávazný návrh na omezení rychlosti. Jen doporučení. To přece není žádný problém, navíc je to správné, budou se zachraňovat životy. A jak to celé dopadne?
- Ve Francii protesty žlutých vest mimo jiné proti omezení rychlosti, protože to přineslo jen víc radarů a pokut. Radary občané Francie ničili ve velkém
- Počet úmrtí na silnicích neklesá a neklesne, stejně jako u nožů, je to empiricky dokázáno mimo jiné na příkladu Německa
- Jak přiznal šéf skupiny Volkswagen Group Herbert Diess, kvůli všem těm "kurvítkům" budou nová malá auta o 100 tisíc Kč dražší.
- Lidem zakážou používat "nebezpečná" auta a ta nová budou tak drahá, že si je mnoho lidí nebude moci koupit.
Naprosto předvídatelně si těsně před volbami Europarlament odhlasuje takovou prasárničku. Lobby z autoprůmyslu zase vyhrála. Vítejte v novém, lepším světě.Musíme prostě pryč z EU. Tohle se nedá reformovat
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV