Čeká nás krásný nový svět, kde nebudou dopravní nehody, kde budeme všichni jezdit stejně rychle a pořádně si za to zaplatíme. Evropský parlament totiž schválil nová nařízení pro omezení rychlosti v celé evropské unii. Od roku 2022. Povinně.
Je to naprosto přesný příklad toho, jak funguje bruselská byrokratická salámová metoda. Přesně takhle to teď dělají s omezením zbraní a zejména nožů. Jak jsme se dostali až do takové situace?
1) Nejdřív se objeví dvě až tři studie, které dávají do souvislosti rychlost a počet úmrtí na silnicích. I když mohou být pravdivé, autoři většinou navrhují další zkoumání a nemají ultimátní závěr.
2) Pak si ale studii vezme do ruky evropský byrokrat, v tomto případě Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) a rozešle to do všech zemí EU a všem politikům s nezávazným návrhem, že by v případě omezení rychlosti mohlo umřít až o 500 lidí týdně méně. Což je ve srovnání s rakovinou nebo pracovními úrazy malé číslo, ale všichni se můžou rozhořčit.
3) Po vlně mediálních výstupů se udělá "pilotní" projekt, třeba ve Francii. Zlepšení nenastane, ale statistika dává možnost vše ohnout, navíc se objeví vedlejší efekt "pozitivního dopadu na klima".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV