Ministr Havlíček: Chceme prošetření velkého zdržení při bourání mostu na D11

26.07.2021 20:33 | Zprávy

V neděli 25. července v 9.00 ráno před dopravními špičkami měla skončit úplná uzavírka hradecké dálnice D11 kvůli bourání mostu, které si objednala Technická správa komunikací Hlavního města Prahy (TSK).

Ministr Havlíček: Chceme prošetření velkého zdržení při bourání mostu na D11
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Havlíček, místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy

Uzavírka doposud neskončila, nyní nemá platné povolení, provoz nebyl obnoven a trosky mostu nejsou odklizeny. V rámci svých zákonných možností dává Ministerstvo dopravy podnět k zahájení řízení o finančním potrestání viníka pokračující nedovolené uzavírky.

„Uzavírka na D11 musí co nejrychleji skončit a viník tohoto již déle než 24 hodin trvajícího zpoždění na jedné z dopravních tepen republiky by měl nést odpovědnost. Děkuji zároveň Ředitelství silnic a dálnic, že situaci operativně řeší a ve spolupráci s policií pomáhají zmírnit následky vzniklé situace,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Zhotovitel prací na mostě by měl za jejich včasné neprovedení nést odpovědnost. Ministerstvo dopravy proto bude iniciovat v souladu se zákonem o pozemních komunikacích správní řízení o přestupku za realizaci nedovolené uzavírky (resp. překročení povolené doby uzavírky).

Původní termín obnovení provozu byla neděle 25. července ráno, následoval nedělní večer, pondělní ráno a nyní se mluví o dnešním odpoledni či večeru, tedy již 4. termínu pro alespoň částečné obnovení provozu.

Investorem a stavebníkem akce „Demolice nadjezdu ul. Božanovské nad D11“ je Technická správa komunikací Hlavního města Prahy a.s. Demoliční práce i organizaci stavby a to včetně veškerého dopravního značení tedy má v konečném důsledku na starosti TSK Praha. V rozhodnutí o povolení uzavírky  je označena za osobu odpovědnou za provedení stavebních prací společnost COLAS CZ a.s.

Od momentu, kdy se doprava na uzavřené D11 začala komplikovat, nastoupilo ŘSD s okamžitými opatřeními k řešení situace: pomáhalo řidičům uvízlým v koloně před Exitem 8 (žádost Policii ČR na zprůjezdnění dvou křižovatek bezprostředně po výjezdu z dálnice, poté koordinace se Záchrannou službou s pomocí pro řidiče s malými dětmi, resp. v jednom případě i kojící matku) a zároveň zmobilizovalo posílené směny a prostředky dálničářů na rozptýlení nedělní návratové víkendové špičky. Od noci na neděli svítila varovná informace na info tabulích nad dálnicí D11 ve směru Hradec Králové-Praha na km 89, 75, 48, 10. Taktéž mj. funguje Asistence ŘSD (800 280 281).

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Stanjura: Reálné mzdy by se měly zvýšit o více než 4 %

22:31 Ministr Stanjura: Reálné mzdy by se měly zvýšit o více než 4 %

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k výhledu do roku 2025.