Se zástupci Středočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) představil aktuální stav, další kroky přípravného řízení a diskutoval se zástupci obcí jejich připomínky k plánované trase a možná kompenzační opatření související s výstavbou dálnice.
„Jsem přesvědčen, že otevřená komunikace a férové jednání se zástupci místních samospráv je klíčové proto, abychom v dohledné době posunuli středočeskou část D3 co nejblíže k realizaci. Dnes jsem představil aktuální situaci v přípravě D3 a jednal jsem o připomínkách měst a obcí podél připravované trasy,“ uvedl po jednání ministr dopravy Martin Kupka.
Trasování středočeské části dálnice D3 v tzv. západní variantě, tedy přes oblast Posázaví, bylo s definitivní platností potvrzeno v listopadu 2021, kdy Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ve věci první aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje. Tím definitivně potvrdil platnost aktualizovaných ZÚR a ukončil tak dlouholetý spor o vedení dálnice. V návaznosti na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu pak následně v listopadu 2022 Ústavní soud v Brně odmítl stížnost spolku Krajina 2000 a obce Okrouhlo u Prahy.
„Dopravní modely opakovaně prokázaly, že neutěšenou dopravní situaci na jih od Prahy nemůže vyřešit pouhé zkapacitnění stávající silnice I/3, jak navrhují někteří odpůrci připravované dálnice. Například přes Jílové, kde jsme dnes jednali, prochází silnice II. třídy, po které projede měsíčně 250 tisíc vozidel. Přímo centrem obce. Bez vybudování nové dálnice se nám nikdy nepodaří snížit místní dopravní zátěž,“ dodává ministr Kupka.
V listopadu podalo ŘSD žádost o vydání územního rozhodnutí na všech 5 dálniční úseků a související přivaděče. ŘSD využilo možnosti, které mu dává nová legislativa pro vedení územního řízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV