Závěrečné práce budou zahájeny po zimní přestávce, v závislosti na klimatických podmínkách. Většina zemních prací již byla dokončena, a tak mezi klíčové letošní úkoly patří příprava vozovkových vrstev a kompletního vybavení dálnice.
„Zkušenosti s právě probíhající dostavbou dálnice D4, která je prvním velkým PPP projektem u nás, ukázaly, že PPP projekty jako doplňkový nástroj k zajištění výstavby dopravní infrastruktury fungují. V příštích deseti letech budeme potřebovat investovat do rozvoje dopravní infrastruktury, na opravy a údržbu 2,8 bilionu korun v cenách roku 2022. K zajištění těchto prostředků proto počítáme rovněž s větším zapojením soukromého kapitálu, s tzv. PPP projekty,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
„Pozitivní spolupráce s naším zadavatelem, Ministerstvem dopravy ČR, a naším zhotovitelem, společností DIVIA stavební, která je součástí skupiny VINCI Construction CS, byla klíčovým faktorem, který nám umožnil dosáhnout tohoto významného milníku 80 % dokončení. Jsme připraveni v tomto tempu pokračovat i při dokončování zbývajících prací," dodal Christian Biegert, generální ředitel Via Salis a výkonný ředitel VINCI Highways pro střední Evropu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV